• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
2

اولین تصاویر رسمی از «ال۹۰» ایرانی

  • کد خبر : 36123
  • 24 اردیبهشت 1402 - 19:44
اولین تصاویر رسمی از «ال۹۰» ایرانی
اولین تصاویر رسمی از کادیلا (P۹۰) یا همان ال۹۰ ایرانی توسط پارس‌خودرو منتشر شد.

گیلان شهر /به گزارش تسنیم، شرکت پارس‌خودرو که به‌عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود به‌تازگی در سایت خود تصاویری رسمی از محصول جدید این گروه به‌نام P90 یا همان ال۹۰ ایرانی را منتشر کرد.

مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا اعلام کردند پروژه P90 بر پایه ال۹۰ توسعه پیدا کرده است و برای دریافت مجوزهای ایمنی و استاندارد جدید نیز آن را نسبت به تندر۹۰ ارتقا دادند، همچنین ساختار اتصال اجزای تقویتی کف اتاق نیز تغییر پیدا کرده است.

پارس‌خودرو قصد دارد کادیلا یا پروژه P90 را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار ایران عرضه کند، همچنین این خودروساز مدل‌های اولیه آن را به تولید رسانده است و مدل‌های آزمایشی آن نیز برای دریافت مجوزهای رسمی به‌زودی در جاده‌های کشور تردد قرار خواهند کرد، در ادامه تصاویری از این خودرو به‌همراه مشخصات و امکانات آن را مشاهده می‌کنید:

 

این سدان جدید گروه سایپا از لحاظ فنی در سطح شاهین‌پلاس قرار دارد و از یک موتور ME16 بهره می‌برد؛ این موتور ۱٫۶لیتری ۴سیلندر ۱۶سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور را به تولید برساند، این پیشرانه دارای آلایندگی یورو۵ است و از فناوری VVT-i یا همان زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی نیز بهره می‌برد.

قدرت تولیدشده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵سرعته دستی ۵F18 سری SE با مهندسی آیسین به چرخ‌ها منتقل می‌شود، همچنین این خودرو به گیربکس اتوماتیک ۶سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

پارس‌خودرو در ابتدا عرضه نسخه دستی کادیلا را در دستور کار خود قرار داده است. این خودرو در نسخه دستی از امکاناتی چون تهویه اتوماتیک، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، رینگ آلومینیومی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی و ۲ کیسه هوا بهره می‌برد.

پارس‌خودرو پس از عرضه نسخه دستی کادیلا، نسخه اتوماتیک آن را با تریم داخلی جدید با الگوهای متفاوت رودری‌ها و داشبورد به‌همراه امکانات بیشتری چون محدودکننده سرعت، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، سان‌روف و کیسه هوای جانبی روانه بازار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=36123

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics