رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی کارکنان شهرداری، پرداخت به موقع پاداش و مطالبات کارکنان را ضروری خواند
و گفت: ما از مشکلات موجود معیشتی جامعه و پرسنل شهرداری بی اطلاع نیستیم؛ امسال پرسنل شهرداری با سختی های زیادی مواجه بوده اند. عدم تناسب افزایش حقوق با میزان تورم از یک طرف و صدور دیرهنگام احکام پرسنلی که مبنای پرداخت حقوق است از طرف دیگر باعث اختلال در زندگی آنها شده است که امیدوارم با دستور سرپرست شهرداری، کلیه پاداش ها و مطالبات قانونی کارکنان در اسرع وقت پرداخت شود و این عزیزان با دست پر به استقبال سال جدید بروند.
وی به ارتباط سطح رضایتمندی کارکنان و سطح کیفی خدمات شهرداری اشاره کرد و افزود: کاهش دغدغه معیشتی پرسنل سبب افزایش انگیزه و افزایش سطح رضایتمندی و همچنین عملکرد بهتر آنها شده و این مهم به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر کیفیت خدمات رسانی به شهروندان تاثیرگذار خواهد بود.
مسعود عباس‌نژاد در ادامه خواستار توجه بیشتر و نگاه ویژه‌‌تر شورانشینان به بخش های مربوط به پاداش ها و مزایای کارکنان در بودجه سال آتی شد و گفت: کارکنان شهرداری رشت حقوقهایی متفاوت و به مراتب پایینتری در مقایسه با کارکنان دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری دریافت می کنند، بنابراین تقاضا دارم در بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری نگاه ویژه‌‌تری به بخش های مربوط به پاداش ها و مزایای کارکنان شود تا حداقل کمی از فشارهای معیشتی کارکنان کاهش یابد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت به ضرورت بررسی ارزشیابی سالانه کارمندان شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه عدم بررسی ارزشیابی سالانه کارمندان شهرداری در سالهای اخیر از موارد بسیار نادر و عجیبی است که شاهد آن هستیم و این امر منجر به نوعی نارضایتی در بین پرسنل شهرداری شده است.
وی با بیان اینکه یک سازمان پویا باید در ازای زحمات کارکنان پیگیری های لازم را در جهت رفع دغدغه های کارکنان انجام دهد، گفت: ارزشیابی کارکنان هم برای مدیران و هم برای کارکنان مزیت‌های بسیاری دارد و با انجام آن پتانسیل ها و نقاط ضعف و قوت نیروها مشخص می شود و مجموعه با توجه به ضعف‌ها و قوت‌های کارکنان می‌تواند برای آینده آنها برنامه ریزی کند و مسیر شغلی مناسبی را برایشان تبیین نماید.
عضو شورای شهر رشت در پایان با بیان اینکه ارزشیابی های سالانه برای ارتقای شغلی کارکنان حائز اهمیت است و از حق و حقوق کارکنان محسوب می شود گفت: متاسفانه چندین سال است که این ارزشیابی ها بررسی نشده و به حال خود رها شده و این عدم رسیدگی تبدیل به یک چالش برای کارکنان شده است. درخواست دارم سرپرست شهرداری دستور ویژه برای بررسی این ارزشیابی ها را صادر کرده و نتیجه را به ما اعلام کند. من هم به شخصه پیگیر انجام آن خواهم بود.