• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
3

عربستان سعودی و ۱۷ اعدام در کمتر از یک ماه

  • کد خبر : 34691
  • 01 آذر 1401 - 19:13
عربستان سعودی و ۱۷ اعدام در کمتر از یک ماه
طبق گزارش سازمان ملل متحد در کمتر از یک ماه گذشته، 17 نفر در عربستان سعودی اعدام شده‌اند.
گیلان شهر :به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد اعلام کرد که عربستان سعودی از ۱۰ نوامبر تاکنون، ۱۷ نفر را از جمله ۳ نفر در روز گذشته (دوشنبه، ۲۱نوامبر)  اعدام کرده است.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، سازمان ملل متحد در این باره گفته است که اعدام‌ها در عربستان سعودی تنها پس از اجرای احکام تایید می‌شود، بنابراین در زمان مناسب هیچ اطلاعاتی در مورد افراد محکوم به اعدام وجود ندارد.

در ادامه گزارش سازمان ملل متحد آمده است که بر اساس برخی گزارش‌ها، «حسین ابوالخیر» شهروند اردنی ممکن است در معرض خطر قریب الوقوع اعدام باشد.

 بر اساس آماری که روز جمعه (۱۸نوامبر) توسط خبرگزاری فرانسه  فاش شد، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ دو برابر بیشتر از سال گذشته اعدام کرده است؛ افزایش شدیدی اکه سازمان‌های حقوق‌بشری بین‌المللی آن را به شدت محکوم می‌کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس» نیز روز پنجشنبه (۱۷نوامبر) اعلام کرد که حکومت ریاض یک فرد سعودی و یک شهروند اردنی را پس از محکومیت آن‌ها به اتهام قاچاق قرص‌های مخدر ممنوعه آمفتامین در منطقه الجوف این کشور اعدام کرد.

این در حالی است که روز گذشته (۲۱نوامبر) هم در پی محکومیت اعدام برای یک شهروند سوری به اتهام قاچاق مواد مخدر در عربستان، کاربران عرب زبان با هشتگ «السعودیه» به این اقدام حکومت آل‌سعود واکنش نشان دادند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در آن زمان اعلام کرد که اعدام‌های اخیر نشان‌دهنده «عدم احترام به توقف رسمی جرائم مرتبط با مواد مخدر» است که توسط کمیسیون حقوق بشر عربستان در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام شده بود.

پایان پیام/م

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=34691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics