مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه لیست قیمت سرویس‌های مدارس تهیه شده است عنوان کرد: این لیست مصوب در معرض دید اولیا دانش‌آموزان قرار دارد و مدارس و مدیران پاسخگوی اعتراض خانواده‌ها روی نرخ سرویس‌ها هستند.

فائزی ابراز داشت: نرخ سرویس مدارس تا سه کیلومتر رفت اگر با سواری، ون و تاکسی و خطی مجاز باشد با ظرفیت مجاز ۳۸۲ هزار تومان تعیین شده و اگر خودرو مینی بوس باشد نرخ آن ۲۱۰ هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: اگر برخی مدارس در روزهای پنج شنبه فوق برنامه برای دانش‌آموزان داشته باشند نرخ تاکسی سرویس ۴۳۴ هزار تومان و مینی‌بوس ۲۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان برای مسافت پنج کیلومتر هم ۴۱۹ هزار تومان برای تاکسی و ۲۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده که در همین مسافت نرخ با لحاظ کلاسهای فوق برنامه پنج شنبه به ترتیب ۴۷۷ هزار تومان و ۲۶۳ هزار تومان خواهد بود.

فائزی ادامه داد: در مسافت شش کیلومتر هم برای سرویس‌های مدارس تاکسی ۴۶۲ هزار تومان و برای مینی بوس ۲۵۵ هزار تومان مصوب شده که این نرخ هم با احتساب روزهای پنج شنبه به ترتیب ۵۲۵ هزار تومان و ۲۹۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه برای مسیرهای شرایط خاص تا ۲۵ درصد افزایش نرخ سرویس مدارس وجود دارد خاطرنشان کرد: نرخ‌هایی که علی الحساب و قبل از تعیین قانونی از اولیا دانش‌آموزان بابت سرویس مدارس گرفته میشد بیشتر از اینها بود که تلاش کردیم نسبت به قانون‌مند کردن آن اقدام کنیم.