وی شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی را به عنوان یکی از پویاترین شهرک‌های صنعتی استان گیلان برشمرد و افزود: شهرک صنعتی شماره یک و دو منطقه آزاد انزلی جزء شهرک‌های صنعتی موفق گیلان هستند. با تمایلی که برای سرمایه‌گذاری در این شهرک وجود دارد اما متاسفانه فضای جدیدی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. البته فاز سوم که اکنون دچار مشکلات زیست محیطی است می‌تواند بخشی از خلا پیش روی تقاضای صنعتی در شهرک صنعتی انزلی را رفع کند. با درایت و مدیریتی که از دکتر فرهادی شناخت دارم اطمینان دارم این اتفاق بزرگ در زمان مدیریت ایشان و حتی به زودی انجام می‌شود.

طاهری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه هم اکنون واحدهای صنعتی موفقی در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی مستقر هستند و تیم اقتصادی منطقه آزاد هم توانسته ترکیب موفقی از صنعت را در این شهرک ایجاد کند، گفت: همه تلاش ما در شرایط فعلی عبور از بحران است و در دولت جدید با صداقتی که در رفتارش دیده می‌شود، قطعا از این بحران عبور خواهیم کرد. ضمنا برخی از دیدگاه‌های صاحب نظران هم در شرایط فعلی در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کند که می‌طلبد با دقت بیشتری در این شرایط اظهار نظر کنند.

مالک برند هپی لند که کارنامه صادرکننده نمونه کشوری را در حوزه صنعت پوشاک دارد، به نقش و جایگاه صنعت پوشاک اشاره کرد و گفت: صنعت پوشاک ایران دارای سابقه بسیار قدیمی و موفقی است. در سال ۵۷ که جمعیت ایران نصف جمعیت فعلی بود، تولید ما در صنعت نساجی سه برابر تولید حاضر بود که متاسفانه در طی این سال‌ها با واگذاری به افراد ناکارآمد چراغ صنعت نساجی خاموش شد. در گیلان هم که صنعت نساجی در تولید و صادرات کشور نقش داشت با تعطیلی کارخانجات بزرگی مثل ایران برک، پوپلین و غیره روبرو شد.

طاهری با تاکید بر اینکه حوزه اقتصادی برای بخش خصوصی است و نبایست در دست دولت باشد گفت: اقتصاد به کارآفرین و سرمایه گذار تعلق دارد لذا کارخانه‌ها باید از بخش دولتی جدا شده و در زمان رشد و شکوفایی به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها کارخانه‌هایی در ایران موفق شده‌اند که برندسازی کرده‌اند و پس از فراهم کردن زیرساخت‌ها و برندسازی توانستند جایگاه مناسبی در بازار پوشاک کشور پیدا کنند.

رئیس انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی لازمه ورود موفق به بازارهای خارجی و کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس را برندسازی دانست و بیان کرد: نمی‌توانیم با نشان دادن چند بسته آجیل و پسته و یک چمدان حاوی پوشاک در نمایشگاه، بازارها را تسخیر کنیم. این کار نیاز به برندسازی دارد و باید در کشورهای حاشیه فروشگاه‌های مرزی احداث کرد.

 

طاهری تاکید کرد: ایران می‌تواند در بخش اقتصادی با تسخیر بازارهای خارجی ضربه‌های مهلکی بر سیاست‌های دشمنان وارد کند. اگر ایران می‌توانست در بازارهای جهانی موفق ظاهر شود و در اروپا فروشگاه دایر می‌کرد، تحریم‌ها بی‌اثر می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: برای حضور فعالان اقتصادی در سایر کشورها باید بستری فراهم شود که انجمن کارآفرینان در حال آماده‌سازی این بستر برای ورود فعالان اقتصادی در بازارهای جهانی است

رئیس انجمن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه می‌بایست در منطقه آزاد شرایط تحول را ایجاد کنیم گفت: قطعا با روی کارآمدن مدیریت جدید آقای فرهادی و سوابق ایشان انتظار می‌رود این اتفاق هر چه سریعتر صورت پذیرد؛ زیرا اگر شرایط سرمایه‌گذاری آماده باشد چهار هزار نفر متقاضی سرمایه‌گذاری خواهند بود. این عدد را به این خاطر عنوان می‌کنم که سرمایه گذار علاقه به سرمایه‌گذاری در گیلان و منطقه آزاد انزلی دارد. اما باید تصدیگری کاهش یابد، یک سازمان ۷۰۰ نفره را می‌توان با ۷۰ نفر هم اداره کرد. باید سرمایه گذاری‌ها در بخش خصوصی انجام شود و همه ما منتظر این اتاق بزرگ در توسعه بخش صنعت در منطقه آزاد انزلی نیز هستیم.

طاهری احداث کارخانه نوآوری جنب هلدینگ هپی لند با ۲۷ واحد را در راستای تحقق این مهم دانست و افزود: این کارخانه امکاناتش را برای بخش تولید اعم از آموزش تولید، چیدمان خط، خدمات تولید و موضوعاتی نظیر آموزش و مشاوره موارد گمرکی، دارایی و بیمه فراهم می‌کند.