سرپرست شهرداری رشت، مدیران مناطق روسای نواحی پنجگانه را ویترین عملکردی شهرداری دانست و عنوان کرد: اگر کسی به سیستم شهرداری آگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند اهمیت کار مناطق و نواحی را درک کند.

خدمت بین دانا با بیان اینکه وی به مشکلات نواحی و مناطق در حوزه‌های مختلفی از جمله مشکلات مالی، کمبود نیرو و خودرو آشنایی کامل دارد، اضافه کرد: متاسفانه نواحی ما در ده سال اخیر پیشرفت چشمگیری در فعالیت‌ها نداشتند و باید به سمتی پیش برویم که ناحیه محوری به ویژه در حوزه‌هایی مانند صدور پروانه و مقابله با خلاف‌سازی در اولویت قرار گیرد.

وی نزدیک شدن و تعامل هر چه بیشتر مدیران مناطق و روسای نواحی با دستگاه قضایی را در حوزه مقابله با خلاف‌سازی خواستار شد و اذعان کرد: وضعیت نابسامان آسفالت معابر و خیابانها عمده نارضایتی مردم از شهرداری را تشکیل می‌دهد، بنابراین شهرداری باید با تمام توان خود و شبانه‌روز در میدان خدمت حاضر شود.

سرپرست شهرداری رشت اضافه کرد: انتظار دارم که مناطق و نواحی ما نیز خود را ارتقا داده و عملکردشان را با شهرداریهای بزرگ کشور مقایسه کنند.

خدمت بین دانا اولویت قرار گرفتن ناحیه محوری را در شهرداری رشت لازم و ضروری دانست و یادآور شد: اینکه ساختمانی پنج طبقه به طور غیرمجاز در شهر رشت ساخته شود، زیبنده نهاد شهرداری نیست.

وی خاطر نشان کرد: از همه مناطق و نواحی انتظار دارم نسبت به موضوعات بی‌تفاوت نباشند. معاونین خدمات شهری و روسای نواحی مناطق با تغییر رویکردها و نگاه‌ها نسبت به افزایش درآمدها و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی اقدام کنند.

سید مجتبی خدمت بین دانا در پایان با بیان اینکه یک ناحیه از نواحی ۱۵گانه شهرداری رشت می‌تواند بصورت پایلوت ناحیه محوری را آغاز نماید، خاطر نشان کرد: روسای نواحی باید فعل خواستن را صرف کنند و با توان و انگیزه‌ای که در تک تک‌شان سراغ دارم قطعا موفق خواهند شد.

در پایان این جلسه حامد بشردانش معاون خدمات شهری شهرداری رشت، معاونین خدمات شهری و روسای نواحی مناطق، هر یک به بیان مشکلات، چالش‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.