محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در روز عرفه در حق یکدیگر دعا کنیم افزود: روز عرفه روز آمرزش گناهان است و ان شاالله در حق یکدیگر دعای خیر برای رسیدن به تقرب الهی داشته باشیم.

مصلحت جامعه اساس کار شورای ششم رشت

وی توجه به مصلحت جامعه را اساس کار شورای ششم دانست و گفت: ثبات مدیریتی و عدم فرصت سوزی همواره مورد تاکید شورای ششم بوده است و شورای ششم رشت در ابتدای فعالیتش در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به انتخاب شهردار رشت انتخاب کرد و چنانچه مشکل اداری در مرحله انتخاب شهردار پیشین رقم نمی‌خورد یقینا در این باره نیز از شوراهای ادوار گذشته پیشی می‌گرفتیم.

بی‌برنامگی‌ها منجر به استیضاح شد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شورای ششم رشت تمام تلاش خود را به منظور انتخاب شهردار چهارساله به کار گرفت، تصریح کرد: با شناختی که از سید امیر حسین علوی داشتیم و برنامه خوبی که در ابتدای انتخاب به شورا ارائه کرده بود، شورا برای انتخاب وی ترغیب شد، اما در همان ابتدای کار، با اقدامات و بی‌برنامگی‌ها طرح سوال و استیضاح در دو مرحله رقم خورد.

اقدامات شهردار پیشین بر اساس بودجه و اولویت‌های شهر نبود

کارگرنیا با اشاره به اینکه متاسفانه علیرغم تمامی تذکرات به شهردار رشت، نتیجه‌ای حاصل نشد و گویا علوی عزمی برای قرار گرفتن شهر در ریل توسعه نداشت افزود: شورای ششم رشت بودجه عملیاتی را تصویب کرد، اما متاسفانه هیچ کدام از اقدامات بر اساس پروژه‌های مصوب و بودجه انجام نمی‌شد و در نهایت در جلسه امروز در منظر اعضای شورا، اصحاب رسانه و شهروندان که از طریق پوشش زنده خبری از طریق لایو شاهد برگزاری جلسه بودند، با ۸ رای اعضای شورا، سید امیر حسین علوی از جایگاه شهردار رشت برکنار و سید مجتبی خدمت بین دانا با ۹ رای به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

همکاری و همراهی مدیران شهرداری با سرپرست شهرداری رشت

وی با تاکید به اینکه از مدیران شهرداری رشت انتظار همکاری و همراهی با سرپرست منتخب را داریم گفت: در جلسه‌ای که با سرپرست شهرداری رشت برگزار شد، از وی خواستیم از مدیرانی که توانمندی و شایستگی لازم برای خدمت به شهر و شهروندان را دارند استفاده کنند، معتقد به جابجایی‌های بیهوده مدیران نیستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مجتبی دانا نباید خود را فقط به عنوان یک سرپرست ببیند، بیان کرد: از وی انتظار خدمت و کار جهادی داریم و این انتظار را از علوی شهردار پیشین رشت نیز داشتیم، اما متاسفانه نه در حوزه پسماند و نه در حوزه رودخانه‌ها و نه درباره پروژه‌های نیمه کاره شهر اقدام موثری از سوی علوی مشاهده نشد.

طرح ممیزی املاک منبع درآمد پایدار شهرداری رشت

کارگرنیا به نادیده گرفتن اجرای طرح ممیزی املاک در رشت اشاره کرد و گفت: باید چنین طرح‌هایی به عنوان منابع درآمد پایدار برای شهرداری مورد توجه باشد و متاسفانه در دوران هشت ماهه فعالیت سید امیر حسین علوی در جایگاه شهردار رشت، هیچ اقدام موثری در این باره انجام نشد و نباید با قیل و قال بیهوده و کارهای تبلیغاتی به دنبال فریب دادن شهروندان باشیم.

تکریم ارباب رجوع مورد توجه مجموعه شهرداری رشت

وی با تاکید به تکریم ارباب رجوع در مجموعه شهرداری رشت بیان کرد: برخی از گزارشات از برخی از مناطق پیرامون نحوه برخورد با شهروندان قابل پذیرش نیست و اگر تا کنون در این باره قصور و بی‌توجهی بود، انتظار داریم برطرف شود و همه با هم با عزمی راسخ برای رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش کنیم و شورای ششم رشت در کار سرپرست شهرداری مداخله نمی‌کند و فقط از حوزه نظارتی مباحث را پیگیری و در صورت مشاهده هر گونه کم کاری یقینا تذکرات لازم را می‌دهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه امیدوارم در مسیر خدمت مورد عنایات باریتعالی باشیم گفت: برای علوی شهردار پیشین رشت در ادامه برنامه‌هایش آرزوی موفقیت داریم.

رقم خوردن اتفاقات خوب برای شهر و مجموعه شهرداری رشت

سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با قدردانی از حسن اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: امیدوارم بتوانم در راستای تحقق توسعه و آبادانی شهر رشت گام بردارم و بنده فرد سیاسی نیستم و سالهاست که در مجموعه شهرداری رشت در جایگاه‌های مختلف سابقه خدمت دارم.
مجتبی خدمت بین دانا با بیان اینکه شهردار پیشین رشت از دوستان بنده است افزود: فعالیت در جایگاه شهردار رشت توان بالایی نیاز دارد و بنده از بدنه شهرداری رشت هستم و با تمامی مدیران و پرسنل این مجموعه تعلق خاطر و دوستی دیرینه دارم و یقین دارم با تعامل و همدلی می‌توانیم اتفاقات خوبی در شهر و مجموعه شهرداری رقم بزنیم.
در این مراسم حکم انتخاب مجتبی خدمت بین دانا به عنوان سرپرست شهرداری رشت، توسط محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت تقدیم شد.