مهدی محبوبی حسن کیاده افزود: رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان بر دو محور اصلی، شامل ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط استوار است که در این راستا امسال برنامه احداث ۴ تصفیه خانه فاضلاب، زیرسازی و آسفالت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تأمین برق و گاز، تملک اراضی و تأمین برق از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته و با جدیت درحال پیگیری است.

وی اضافه کرد: فعال‌سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی، توسعه خوشه‌های صنعتی، استانداردسازی محصولات صنعتی، حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان نیز در سال جاری در شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان همچنین با اشاره به این‌که ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره برداری با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۷ هزار نفر در این استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های گذشته و لحاظ کردن استان گیلان به‌عنوان قطب کشاورزی، آن‌چنان که شایسته توانمندی‌های گیلان بود، به ارتقاء صنعتی آن پرداخته نشد.

وی با اشاره به فعالیت ۴۶ مرکز آموزش عالی در گیلان و اشتغال به تحصیل ۸۶ هزار نفر دانشجو در این واحدها اظهار داشت: این آمار در کنار بیش از ۷۰ درصد رشته‌های تحصیلی صنعتی یا گرایش به حوزه صنعت، نشانگر گستردگی نیروی کار تحصیل کرده بخش صنعت در این استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان یادآور شد: با توجه به سیاست‌های گذشته و لحاظ کردن گیلان در قطب کشاورزی و کمبود زیرساخت‌ها و الزامات ایجاد صنایع در این استان، متأسفانه شاهد مهاجرت قشر تحصیل کرده و نیروی کار جوان به سایر استان‌ها بوده‌ایم که علاوه بر از دست رفتن سرمایه‌های انسانی و نیروی کار تحصیل کرده، شاهد کاهش‌زاد و ولد و روند رو به پیری جمعیت گیلان بوده‌ایم.

محبوبی حسن کیاده در پایان اظهار امیدواری کرد با حمایت همه مسئولان و مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی و تلاش در جهت ارتقاء صنعت، تولید و اشتغال در گیلان، از پیشروی معضلات اجتماعی یادشده جلوگیری و وضعیت استان در شاخص‌های ملی ارتقاء یابد.