وی با اشاره توجه به نقش جوانان در کشور در سند تحول دولت گفت: در سند تحول دولت که چندی پیش ابلاغ شد به مسئله جوانان تاکید شده و برگزاری نشست شورای عالی توسط رئیس جمهور نشان دهنده همین امر می‌باشد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از جوانان در امور مشاوره‌ای افزود: ساماندهی ستاد جوانان همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و بعد از بیانیه گام دوم هدف دولت جوان‌گرایی در عرصه‌های مختلف است لذا باید جوانان برای گرفتن مناصب در کنار مدیران ارشد قرار گیرند.

یامین‌پور حداکثر سن فرمانداران در برخی از استان‌های کشور را ۴۰ سال دانست و بیان کرد: از ۶ وزارت‌خانه که عضو ستاد جوانان هستند اکثر انتصابات متولدین ۵۷ به بعد هستند و این روند در کشور و توسط دولت ادامه‌دار است.

وی استفاده از جوانان در مناصب مختلف دولتی را تنها راه حل موجود در کشور دانست و تصریح کرد: در کشور جوانان نخبه علمی خوبی وجود دارد که اگر از این ظرفیت به درستی در مناصب مختلف استفاده شود میتوان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از اختصاص ۹۴ درصدی وام ازدواج در برخی از استان‌های کشور گفت: در حوزه وام ازدواج در برخی از استان‌ها تا ۹۴ درصد موفقیت داشته‌ایم که این امر حاکی از افزایش ۱۷۴ درصدی پرداخت وام ازدواج در کشور به نسبت مشابه سال گذشته است.

یامین‌پور رتبه گیلان در حوزه ازدواج و طلاق و فرزند آفرینی را مناسب ندانست و بیان کرد: سن ازدواج دختران در گیلان ۲۵ و در کشور ۲۳ و سن ازدواج پسران در گیلان ۲۸ و در کشور ۲۷ سال است که همین افزایش سن ازدواج تاثیر منفی خود را بر روی فرزند آفرینی خواهد گذاشت.

وی با اشاره به ثبت هفت هزار طلاق در گیلان افزود: بر اساس آخرین آمار هفت هزار طلاق در گیلان ثبت شده است هر چند نرخ ازدواج بعد از یک دهه در سال ۹۹ در کشور مثبت شده و در ۶ ماه اول ۱۴۰۰ نرخ ازدواج مثبت بوده است.

به گفته معاون امور جوانان وزارت ورزش خانه ازدواج در هر شهرستان باید ایجاد شود تا از این طریق بتوان با برگزاری دوره‌هایی، ازدواج آسان در جامعه را رواج داد.

یامین‌پور با بیان اینکه وضعیت پرداخت وام ازدواج در گیلان بسیار مناسب است، تصریح کرد: در دو ماه سال جدید ۴۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج به سه هزار نفر از متقاضیان از بین ۱۲ هزار متقاضی پرداخت شده است.