• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3
شرایط عجیب بانک ملی برای یک وام به ظاهر کم دردسر

۱۴۰میلیون طلا گرو بگذارید تا ۲۰ میلیون وام با سود ۱۸ درصد بگیرید

  • کد خبر : 33157
  • 17 خرداد 1401 - 11:00
۱۴۰میلیون طلا گرو بگذارید تا ۲۰ میلیون وام با سود ۱۸ درصد بگیرید
بانک ملی ایران یک وام متفاوت با ترهین طلا به مشتریان خود ارائه داده است. این وام ۲۰ میلیون تومانی در بانک کارگشایی، زیرمجموعه بانک ملی، در قبال رهن گذاشتن مقدار مشخصی طلا به متقاضیان ارائه می‌شود.

سقف ۲ میلیون تومان بوده و نرخ کارمزد آن ۲ درصد است. مشتریان برای دریافت وام قرض الحسنه لازم است ۳۰ گرم طلای تزئینی در بانک کارگشایی به رهن بگذارند. حداکثر زمان پرداخت وام قرض الحسنه کارگشایی در یک سال و تنها یک قسط است.

اما وام ۲۰ میلیون تومانی در قالب قرارداد جعاله و با سود ۱۸ درصدی پرداخت می‌شود. متقاضیان این تسهیلات باید ۱۰۰ گرم طلای تزئینی در اختیار داشته باشند و به بانک کارگشایی ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام یکسال و آن هم در یک قسط خواهد بود.

افرادی که خواهان دریافت این وام هستند باید اصل شناسنامه و کارت ملی، حساب سیبا و ارائه فاکتور خرید طلاهای امانت گذاشته شده به متصدی بانک را هم به بانک کارگشایی ارائه دهند. ضمنا امکان تمدید بازپرداخت وام برای یک سال دیگر هم وجود دارد.

گیلان شهر :هرچند در ظاهر این وام مزایایی دارد اما با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که بانک ملی برای پرداخت ۲۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد بیش از ۱۴۰ میلیون تومان طلا از متقاضی برای گرو دریافت می‌کند. چون در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. اگر تصور کرده‌اید که شرایط اقساط این وام مناسب است هم خیر. چون افرادی که این وام را دریافت می‌کنند یک سال بعد باید به صورت یک جا اصل پول را با سود ۱۸ درصد به بانک برگردانند.

اینکه در شرایط دشوار اقتصادی مردم،بعضی از بنگاه های اقتصادی بزرگ نهایت تلاش خود را برای فقیرتر کردن مردم به کار گرفته‌اند در نوع خود عجیب و قابل بررسی است.

 

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=33157

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics