• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 9607
5

توزیع ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی در گیلان

  • کد خبر : 32881
  • 17 اردیبهشت 1401 - 11:01
توزیع ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی در گیلان
معاون بازرگانی و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی از توزیع ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی امروز در بازار گیلان خبر داد.
به گزارش گیلان شهر  ؛ معاون بازرگانی و صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از توزیع ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی در فروشگاه‌های گیلان خبر داد.

قاسم جوادزاده با اشاره به ۲ کارخانه تولید روغن در گیلان گفت: کارخانه روغن کندوج صومعه سرا از بعد از عید به دلیل تغییر مالکیت تعطیل است، ولی از فردا وارد چرخه تولید می‌شود، ولی کارخانه بالک شهر صنعتی رشت با تزریق مواد اولیه، روزانه ۳۰ تا ۴۰ تن روغن تولید می‌کند که البته بسیار کم است.
وی با اشاره به اینکه کشور‌های اوکراین و روسیه از تامین کنندگان اصلی روغن خوراکی و دانه‌های روغنی در جهان هستند و جنگ این دو کشور باعث کمبود روغن در برخی کشور‌ها شده است گفت: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی ۷۵ هزار تن مواد او لیه روغن وارد کشور کرد که سهم گیلان ۲ هزار و ۴۵۰ تن است که به کارخانه‌های کندوج و بالک تزریق شده است.
قاسم جواد زاده با اشاره به اینکه نیاز روزانه استان به روغن (سرخ کردنی و پختنی) ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن است گفت: نیاز روزانه استان به روغن سرخ کردنی ۸۰ تا ۹۰ تن است که با تزریق ۱۷۰ تن روغن سرخ کردنی در گیلان، کمبود این محصول پرمصرف در استان تا حد زیادی برطرف می‌شود.
وی درخصوص نظارت بر بازار هم گفت: بازرسان کد دار سازمان جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، کارگروه تنظیم بازار شهرستان‌ها، قرارگاه امنیت غذایی، اتاق اصناف و پلیس امنیت اقتصادی، از کارخانه‌ها تا فروشگاه ها، بر تولید و عرضه همه محصولات غذایی به ویژه روغن نظارت کامل دارند تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=32881

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics