• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6

وزیر آموزش‌وپرورش در رشت: آزمون استخدامی ۳۴هزار نیروی جدید پس از ماه رمضان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 32639
  • 03 اردیبهشت 1401 - 19:58
وزیر آموزش‌وپرورش در رشت: آزمون استخدامی ۳۴هزار نیروی جدید پس از ماه رمضان برگزار می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی جذب ۳۴ هزار نیروی جدید در بدنه آموزش و پرورش پس از ماه رمضان برگزار می‌شود

گیلان شهر /به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، یوسف نوری صبح امروز در دیدار با استاندار گیلان با ارائه گزارشی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: پس از ماه رمضان آزمون استخدامی برای جذب ۳۴ هزار نیروی جدید در بدنه آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: توافقی برای راه‌اندازی یک هنرستان فنی کنار طرح پرورش ماهیان خاویاری مروارید خزر در منطقه قروق تالش انجام شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها این هنرستان ۵۰ دانش‌آموز را برای فعالیت در حوزه آبزی‌پروری و استحصال خاویار آموزش داده و وارد بازار کار می‌کند.

نوری بر اهمیت افزایش هنرستان‌های فنی تأکید کرد و در این راستا از استاندار گیلان خواست در بستر تعاملات با این وزارت‌خانه آموزش و پرورش جذب مشارکت خیران مدرسه‌ساز، زمینه راه‌اندازی هنرستان‌های فنی بیشتری در مناطق مختلف استان گیلان فراهم سازد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلالات آموزشی و پرورشی در جامعه دانش‌آموزی ناشی از تعطیلی آموزش حضوری است گفت: ۵۴۰ هزار کلاس درس برای پیشگیری و رفع افت آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان در کشور برقرار است و ۹۲ درصد دانش‌آموزان در آن‌ها شرکت مستمر دارند.

استاندار گیلان نیز در این جلسه در تشریح اقدامات انجام شده برای آموزش حضوری مدارس گیلان اظهار داشت: در بخش دز اول و دوم واکسیناسیون کرونا استان گیلان رتبه نخست کشوری را دارد که این بیانگر همراهی مردم استان در این زمینه است.

اسدالله عباسی با بیان اینکه برای رسیدن به سطح مطلوب‌تری در تزریق دز سوم از ظرفیت طرح شهید سلیمانی بهره‌گیری می‌شود گفت: با توجه به کوتاه بودن عمر ساختمان‌های گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی، سازمان نوسازی مدارس باید اعتبار ویژه‌ای به این امر اختصاص دهد البته اعتبارات استانی و کمک خیران، همواره در این زمینه مد نظر بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر محدودیت‌ها در حوزه تربیت معلمان مرد در استان گیلان سبب روانه شدن دانشجویان مرد تربیت معلم استان به مناطق هم‌جوار شده است خاطرنشان کرد: باید با راه‌اندازی یک مرکز تربیت معلم در استان گیلان، این کمبود جبران شود.

وی با طرح درخواستی از وزیر آموزش و پرورش مبنی بر در اختیار قرار گرفتن اردوگاه دانش‌آموزی این وزارت‌خانه در گیلان در مقاطعی از سال به اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ابراز داشت: با این اقدام زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت برای آینده‌سازان گیلانی به میزان بیشتری فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۶۱۴/س

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=32639

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics