• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
3
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس

عبارت «بانیان وضع موجود» زیر سؤال بردن دستاوردهای انقلاب است

  • کد خبر : 32582
  • 01 اردیبهشت 1401 - 1:33
عبارت «بانیان وضع موجود» زیر سؤال بردن دستاوردهای انقلاب است
عبارت «بانیان وضع موجود» زیر سؤال بردن دستاوردهای انقلاب است/ طرح «شفافیت قوای سه‌گانه» دادن آدرس غلط است / مقصر تراشی برای وضع موجود موردپذیرش مردم نیست
گیلان شهر :ستاره صبح با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی گفتگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

 ستاره صبح آنلاین– باوجوداینکه نزدیک به دو سال از عمر مجلس و هشت ماه از عمر دولت می‌گذرد اما رئیس مجلس و رئیس‌جمهور همچنان بانیان وضع موجود را دولت قبل معرفی می‌کنند به نظر شما بانی وضع موجود چه کسانی هستند؟
♦️عبارت بانیان وضع موجود در ادبیات سیاسی دارای یک تعریف مشخص است. وقتی از این عبارت استفاده می‌شود به‌منظور مسئولین سال ۹۲ به بعد نیست بلکه به معنای مسئولین سال ۵۷ به بعد است. در حقیقت این واژه دانسته یا ندانسته حمله به تمام ارزش‌های انقلاب است. این عبارت تمام زحماتی که در این ۴۳ سال برای کشور کشیده شده است را زیر سؤال می‌برد. متأسفانه این اسباب خوراکی شده تا دستاوردهای انقلاب را به تمسخر بگیرند. این عبارت در تمام ارکان نظام دارای تعریف و معانی است نمی‌توان از آن فقط برای قوه مجریه استفاده کرد. استفاده از این عبارت ظلم در حق ۲۳۰ هزار شهید است. همه افرادی که در این نظام مسئولیت داشته‌اند تحت شمول این عبارت قرار می‌گیرند، ازجمله آقای رئیسی و قالیباف. به‌طور مثال آقای محسنی اژه‌ای که فردی اخلاق مدار هستند بگویند انبوه مشکلات در قوه قضاییه مربوط به دوره گذشته است و بانی وضع موجود آقای رئیسی است. بنده توصیه می‌کنم آقای رئیسی از واژه‌های این‌چنینی استفاده نکند زیرا موردپذیرش مردم نیست. دولت به‌جای مقصر تراشی برای وضع موجود کارنامه ارائه کند. امروز آقای زاکانی از مدیریت شهرداری در دوره‌های گذشته گله‌مند‌است، او هم می‌تواند از واژه بانیان وضع موجود برای آقای قالیباف استفاده کند. مسئولین وقتی مسئله‌ای را عنوان می‌کنند رجوع کنند ببینند کف جامعه آن را قبول دارد یا خیر. دولت و مجلس اگر می‌خواهد با چنین جملاتی دولتمردان گذشته را محاکمه کنند و تسویه‌حساب سیاسی کنند می‌توانند به استفاده از چنین جملاتی ادامه دهند. دولت در هشت ماه مدیریت خود باید به‌گونه‌ای عمل کند که مردم بگویند ای‌کاش این دولت زودتر بر سرکار می‌آمد. با یک نظرسنجی ساده درباره عملکرد هشت‌ماهه دولت می‌تواند متوجه شد بخش قابل‌توجهی از کسانی که به رئیسی رأی داده‌اند امروز پشیمان هستند. دولت و مجلس به‌جای خبر درمانی و گفتاردرمانی گزارش عملکرد بدهند. به‌طور مثال در بحث آزاد شدن منابع بلوکه‌شده ایران، دولت با فعل آزاد شد و آزاد می‌شود بازی می‌کند. این نوع اطلاع‌رسانی و عدم تأثیرگذاری آن در اقتصاد کشور مردم را نا امید می‌کند. کشور عراق با استفاده از تجاوز روسیه و اوکراین و افزایش قیمت نفت فقط در ماه مارس ۱۱ میلیارد دلار نفت فروخت و این رقم رشد تصاعدی دارد اما دولت ما با اعزام چهل دیپلمات ماه‌هاست که نتوانسته توافق را در وین نهایی کند و اقتصاد کشور را از بلاتکلیفی دربیاورد. بنده از عباس عراقچی گله‌مند هستم، ایشان امروز وظیفه دارد بگوید چطور در مذاکرات خودش با طرف غربی موفق شده بود سپاه پاسداران را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کند. به نظر می‌رسد این دستاورد توسط امیر عبداللهیان و تیم مذاکره‌کننده وزارت خارجه از بین رفت. بنابراین بانیان وضع موجود کسانی هستند که چنین دستاوردهایی را از بین بردند. استفاده از این القاب تاریخ‌مصرف ندارد و ممکن است شتری بشود که روزی درب منزل رئیسی و دیگران بخوابد. اگر دولت بخواهد با همین دست‌فرمان جلو برود و روند تورم، قیمت کالاهای اساسی و مذاکرات بین‌المللی همین‌گونه پیش رود دولت تک دوره‌ای خواهد بود. اگر بخواهیم برای شرایط موجود کشور مسئولین قبل را معرفی کنیم خود آقای رئیسی هم به‌عنوان رئیس یک قوه بانی وضع موجود خواهد بود. رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس توجه داشته باشند که همه سوار یک کشتی هستیم، هرکسی این کشتی را سوراخ کند همه غرق خواهند شد. مردم این دولت و آن دولت را مجزا نمی‌بینند وقتی این طور است کلیت نظام زیر سوال می رود.

  به نظر شما چرا نمایندگان مجلس به‌جای تصویب طرح “شفافیت آرای نمایندگان” طرح “شفافیت قوای سه‌گانه” را تصویب کردند؟
♦️تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه آدرس غلطی بود که نمایندگان به مطالبه مردم دادند. نمایندگان مجلس نماینده مستقیم مردم هستند. به‌طور مثال اگر کسی وکیل بگیرد و وکیلش برای او لایحه بنویسد این می‌تواند بگوید لایحه موکل را به او نشان نمی‌دهم؟ نمایندگان موظف هستند هر رأی که در طرح‌ها و لوایح می‌دهند به موکلین خود نشان دهند. مطالبه امروز مردم این است که رأی نمایندگانش چیست. مردم می‌گویند مجلس شفافیت را از خودش شروع کند و بعد به سایر بخش‌های تسری دهد. چنین طرح‌هایی که ابعاد گسترده دارد قابلیت اجرایی ندارد. به نظر می‌رسد چنین طرح‌هایی صرفاً برای ارائه گزارش عملکرد بر روی کاغذ است.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=32582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics