• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
4

آغاز توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز گیلان

  • کد خبر : 32553
  • 31 فروردین 1401 - 1:57
آغاز توزیع تخم نوغان در ۱۱ مرکز گیلان
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به توزیع تخم نوغان در استان گیلان گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ شعبه مرکز توسعه نوغانداری در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، بندرانزلی، رشت، فومن، شفت و صومعه سرا از هفت اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

گیلان شهر :به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عدیل سروی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت نوغان و کرم ابریشم یکی از شغل‌های مهم مردم گیلان از گذشته تاکنون است، اظهار کرد: نوغانداری از قدیم مورد توجه مردم گیلان  بوده و مردم این خطه از کشور با پرورش کرم  ابریشم به امرار  معاش می‌پرداختند.

وی با اشاره به توزیع تخم نوغان در استان گیلان گفت: توزیع تخم نوغان در ۱۱ شعبه مرکز توسعه نوغانداری در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، بندرانزلی، رشت، فومن، شفت و صومعه سرا از هفت اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با تأکید بر لزوم توجه دریافت تخم نوغان توسط نوغانداران افزود: توزیع تخم نوغان در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال، رودسر، رودبار، املش، سیاهکل، آستارا و تالش نیز در ساعات اداری انجام می‌شود.

سروی با اشاره به اینکه هر جعبه تخم نوغان به ارزش ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد بیان کرد: از هر جعبه تخم نوغان ۳۷ کیلوگرم نوغان‌تر برداشت می‌شود و همچنین از هر پنج کیلوگرم پیله‌تر پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

وی گسترش صنعت نوغان در دیگر استان‌های کشور را یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: نوغانداران گیلانی پارسال ۵۵۰ تن پیله‌تر ابریشم به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان برداشت کرده و همین امر سبب شد تا ٣١ استان کشور در زمینه صنعت نوغانداری فعالیت کنند.

به گفته رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، گیلان قطب تولید پیله‌تر ابریشم در کشور و خراسان رضوی علاوه بر برخورداری از رتبه دوم تولید پیله‌تر با تولید ۸۵ درصد نخ ابریشم کشور، پایتخت ابریشم کشی ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=32553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics