• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

مجلس یازدهم در مصادره پایدارچی‌ها

  • کد خبر : 32365
  • 17 فروردین 1401 - 13:56
مجلس یازدهم در مصادره پایدارچی‌ها
اتفاقی در مجلس در حال رخ دادن است که مجلس می‌گوید ما اختیار را به دولت داده‌ایم و هر تبعاتی داشته باشد مقصر آن دولت است. این حرف بسیار غیرمنطقی است.

گیلان شهر:غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت ،مجلس یازدهم در زبان مردم به مجلس حداقلی یاد می‌شود و از زبان مسئولین مجلس انقلابی نام گرفته است. برداشت از کلمه انقلابی به معنای مردمی است و نمی‌تواند مجلس اسم خود را انقلابی بگذارد اما کارهای ضد مردمی انجام دهد.

مجلس در سال ۱۴۰۰ و از ابتدای شروع کار خود در کارهایی ورود کرده است که هیچ‌گاه جز الویت‌های اول کشور نبوده است. هیچ وقت جلوگیری از لوازم ضدبارداری، قطع اینترنت، فیلتر شبکه‌های اجتماعی، تغییر ساعت رسمی کشور جز مشکلات مردم نبوده است. یک فاصله میان مردم و مجلس وجود دارد که نشان می‌دهد مجلس ارتباطی با مردم ندارد چرا که اگر ارتباطی بین مردم و مجلس وجود داشت به هیچ وجه مجلس به این مسائل ورود نمی‌کرد.

مجلس یازدهم و آقای قالیباف نتوانستند به اهداف خود برسند. ما به اشک آقای قالیباف نیاز نداریم بلکه زمانی که به صندلی ریاست تکیه زدند باید مشکلات مردم را حل کنند. در این مجلس از چندین طرح رونمایی شد که می‌خواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند اما سرانجام آنها چه شد؟ بودجه ۱۴۰۱ چگونه تایید شد؟ شک نداشته باشید که بودجه ۱۴۰۱ فسادآوردترین بودجه در کل تاریخ جمهوری اسلامی خواهد شد.

در سالی که گذشت بارها به این مسئله پرداخته شد که مجلس و دولت هماهنگ هستند که می‌توان آن را مثبت دانست اما مجلس نیروی دولت نیست بلکه باید پایگاه و نماینده مردم باشند.کمیسیون‌های مختلف در سالی که گذشت هیچ برنامه مشخصی نداشتند و فاصله عجیبی میان مرکز پژوهش‌ها و مجلس وجود دارد که حتی گویا لجبازی تعمدی میان نمایندگان شکل گرفته و تصمیمات کاملا خلاف مرکز پژوهش‌ها را اتخاذ می‌کنند، نمونه آن را در طرح صیانت و تغییر ساعت دیدیم. مجلس شورای اسلامی مصادره شده توسط پایداری‌چی‌هاست و در مجلس حاکم هستند و از طرفی شورای نگهبان نیز نفوذ دارند.

اتفاقی در مجلس در حال رخ دادن است که مجلس می‌گوید ما اختیار را به دولت داده‌ایم و هر تبعاتی داشته باشد مقصر آن دولت است. این حرف بسیار غیرمنطقی است. مردم مجلس را می‌شناسند و مجلس محل تصمیم‌گیری درباره بایدها و نبایدها و تصمیم‌گیری قطعی درباره مسائل است. این که توپ را به زمین دولت انداخته‌ایم؛ زشت‌ترین اصطلاحی است که از مجلسی‌ها شنیده می‌شود. هر کاری که انجام شود و غلط باشد و مردم مجبور به هزینه دادن شوند، مسئول آن مجلس است و تمام.

 ایمن‌آبادی گفت ،ما از دوره #رضاخان تا کنون برنامه برای اداره کشور داشتیم، ۷ برنامه پیش از انقلاب و بعد از انقلاب نیز ۶ برنامه داشته‌ایم اما از سال ۹۹ که برنامه #ششم تمام شد تا کنون برنامه‌ای وجود ندارد. مگر می‌شود یک کشور را بدون برنامه اداره کرد. همه دولت‌ها علاقه دارند که برنامه‌ای بالاسری نداشته باشند و برنامه خود را عملیاتی کنند اما چرا مجلس به دنبال تصویب یک برنامه نیست که ریل‌گذار دولت شود. چرا مجلس دولت را مکلف به ارائه برنامه نمی‌کند؟ چرا این اتفاق در حال رخ دادن است؟ بودجه ۱۴۰۱ با کدام برنامه بالاسری تنظیم شده است؟

مجلس باید از نظر نمایندگان پیشین استفاده کند و چندین طرح اقتصادی را کلید بزند و رویه گذشته خود را تغییر دهند چرا که در سالی که گذشت فعالیت‌های مجلس نتیجه‌ای برای مردم نداشت.

*نماینده پیشین مجلس

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=32365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics