• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
6

استاندار گیلان : افزایش خودسرانه قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست

  • کد خبر : 32331
  • 16 فروردین 1401 - 3:49
استاندار گیلان : افزایش خودسرانه قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست
استاندار گیلان بر ضرورت تداوم نظارت مستمر بر بازار تا پایان ماه مبارک رمضان و نیز اطلاع‌رسانی شایسته مکان‌های عرضه اقلام مصرفی مردم در این ماه مبارک تأکید کرد و گفت: افزایش خودسرانه قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست .

گیلان شهر /به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در جلسه مشترک کارگروه تنظیم و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران ستاد خدمات سفر و تنظیم بازار در ایام عید نوروز اظهار داشت: باید نظارت مستمر و مداوم بازرسان بر بازار طی ایام نوروز تا پایان ماه میهمانی خدا تداوم یابد.

وی افزود: حضور ملموس و محسوس دستگاه های متولی و ناظر بر بازار نقش موثری در پیشگیری از وقوع تخلف دارد.

استاندار گیلان : افزایش خودسرانه قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از بازاریان منصف و شریف، بیان کرد: نباید اجازه دهیم عده ای سودجو به دلیل خلأ نظارتی ،  به نحوی موجب نارضایتی مردم شوند و زحمات همه را زیرسوال ببرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در همه ایام بویژه در ماه پرفضیلت رمضان عملا برای تنظیم بازار در میدان باشیم، گفت: مسئولان در برخورد با متعرضان به سلامت مردم، مماشات نکنند و در صورت بروز و تداوم تخلف در حوزه سفره سلامت مردم، با مسئولان مماشات کننده با متخلفان برخورد می شود.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده موجودی کالاهای اساسیبه مدت سه ماه در استان گیلان ذخیره سازی شده ، افزود: مسئولان با دقت نظر کافی به انبارها و کنترل موجودی کالاها و اقلام اساسی معیشتی مردم، این روند را تداوم بخشند و در عین حال در خصوص قیمت ها نیز توجهی ویژه داشته باشند.

استاندار گیلان اظهار داشت: باید هرگونه افزایش قیمت با هماهنگی ستاد تنظیم بازار باشد و افزایش خودسرانه توسط هیچ صنفی پذیرفتنی نیست.

دکتر عباسی مردم را بهترین ناظر بر روند اجرای عملکردها در حوزه های مختلف به ویژه تنظیم و نظارت بر بازار دانست و گفت: نظارت کافی و مداوم بر کیفیت و کمیت ارائه خدمات بویژه در حوزه اقلام ضروری ماه پربرکت رمضان از جمله نان، گوشت قرمز، مرغ، خرما، شکر، لبنیات، حبوبات و حتی محصولات مختص این ماه نظیر رشته خشکار و … با کمک مردم توسط دستگاه های نظارتی صورت پذیرد.

وی افزود: نهادهای متولی برای ایجاد رضایت بیشتر مردم بویژه روزه داران عزیز، اماکن عرضه کالاها بخصوص اقلام مصرفی ماه میهمانی خدا را به درستی در مناطق و شهرستان‌های مختلف گیلان اطلاع رسانی کنند تا خرید آنها برای مردم تسهیل شود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی سامانه بررسی شکایات مردمی را فعال سازی کند، در خصوص نحوه فعالیت نانوایی ها در ماه مبارک رمضان گفت: اتاق اصناف با همکاری عرضه کنندگان نان، شیفت و ساعات کاری نانوایی را به خوبی تنظیم کند تا شلوغی نانوایی ها در این ایام با فضیلت برای روزه داران مشکل ایجاد نکند.

استاندار گیلان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: بهره مندی از فیوضات معنوی ماه میهمانی خدا، برای افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مردم بسیار موثر است.

دکتر عباسی به کاهش یک ساعته زمان کار در ادارات و نهادها در ایام ماه مبارک رمضان بر اساس اعلام هیات دولت اشاره و خاطرنشان کرد: نه تنها نباید این کاهش ساعت کاری، موجب افت کیفیت ارائه خدمات شود بلکه باید مسئولان و کارکنان دولت و همه نهادها کیفیت کار را در این ماه باالا ببرند تا الگوی ارزشمند و عملیاتی برای نسل جدید و جوانان جامعه اسلامی باشد.

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی است تا با تاسی از ائمه اطهار بویژه مولای متقیان امام علی (ع) با گشاده رویی، از کار مردم گره گشایی کنیم و خوشرویی حاصل از ماه میهمانی خدا را در همه لحظات زندگی مان برای رضایت مردم که رضایت خدا را در پی دارد، تداوم بخشیم.

استاندار گیلان همچنین بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران تاکید و بیان کرد: در این ماه پرفضیلت و بابرکت تمام تلاش خود را برای بهره مندی از آنچه فلسفه ماه رمضان است، بکار گیریم.

  در این جلسه که فرمانداران شهرستان ها نیز از طریق ارتباط تصویری حضور داشتند؛ گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استاناز روند بازرسی نانوایی ها و ذخیره سازی کالاهای اساسی کشاورزی، گزارش رئیس اتاق اصناف مرکز استان از آخرین وضعیت بازار کالاهای صنعتی و کشاورزی، گزارش مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از روند رسیدگی و آرای صادره پرونده های مختلف حوزه بازار و نیز چگونگی اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان توسط مدیرکل صمت گیلان ارائه شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=32331

خبر های مرتبط

29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت
19فروردین
خرید‌های هیجانی در بازار طلا و سکه متوقف شد؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics