• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6

خاندوزی: روند اجرای طرح ملی اتصال ریلی به مجتمع بندری کاسپین قابل قبول نیست

  • کد خبر : 32271
  • 07 فروردین 1401 - 14:15
خاندوزی: روند اجرای طرح ملی اتصال ریلی به مجتمع بندری کاسپین قابل قبول نیست
وزیر امور اقتصادی و دارایی باانتقاد از روند اجرای طرح ملی اتصال ریلی به مجتمع بندری کاسپین گفت: پیگیری لازم برای تصویب طرح توسعه این منطقه در هیأت وزیران را انجام می‌دهم.
گیلان شهر :به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید احسان خاندوزی امروز در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی و دیدار با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونین این سازمان، باانتقاد از روند اجرای طرح ملی اتصال ریلی به مجتمع بندری کاسپین اظهار کرد: پیگیری لازم برای تصویب طرح توسعه این منطقه در هیأت وزیران را انجام می‌دهم.

وی با اشاره به‌عدم تحرک لازم در جریان تکمیل طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به شبکه ریل سراسری از سال گذشته تا کنون، خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدیریتی و بخش خصوصی بهره‌مند از این زیرساخت شد و تصریح کرد: صرف انجام کار در محدوده منطقه نافی پیگیری همه جانبه برای سرعت بخشیدن به فرایند همکاری از سوی نهادهای مسئول اجرای این طرح ملی نیست، چراکه تا زمانی که طرح مزبور از قابلیت بهره برداری از سوی فعالین اقتصادی و مردم برخوردار نباشد، موضوع قابل قبول نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رویکرد جهادی دولت سیزدهم به ویژه شخص رییس جمهور، خواستار افزایش حجم و میزان پیگیری ازسوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد شد.

خاندوزی با تصریح بر همراهی خود در مسیر پیگیری امور مربوط به سرعت بخشیدن این طرح ملی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه گفت: با مدل‌هایی همچون تشکیل کنسرسیومی از بخش خصوصی و دولتی و پیگیری مضاعف می‌توان عقب ماندگی این طرح ملی را برطرف کرد تا شاهد بهره برداری از آن در سال جاری باشیم.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز مهمترین مشکلات فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران را مشتمل بر آزادسازی حریم ساحل و خدشه دار شدن حریم فنس کشی گمرکی؛ کاهش محدوده منطقه و لزوم افزایش محدوده آن به منظور ارائه به طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی؛ مشکلات ناشی از اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده و مسائل مترتب بر احداث سومین شهرک صنعتی منطقه از قبل تقسیمات کشوری عنوان کرد.

علی اوسط اکبری مقدم همچنین گزارش عملکردی از ظرفیت‌ها و عملکرد این منطقه در شاخص‌های مختلف اقتصاد مقاومتی ارائه کرد که می‌توان به نمونه‌هایی چون صادرات ۲۰.۳ میلیون دلاری صادرات واحدهای تولیدی منطقه و ۲۵۹/۸ میلیون دلاری ناشی از صادرات مجدد؛ سهم ۲۰ درصدی در تأمین روغن خوراکی مورد نیاز کشور و افزایش ۱۷ درصدی جذب سرمایه گذار داخلی با جذب ۲۶۴۲۳ میلیارد ریالی اشاره کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=32271

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics