• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
8
استاندار گیلان:

مهلت ۳۰روزه به بانک‌‌ها برای پرداخت تسهیلات

  • کد خبر : 31869
  • 30 بهمن 1400 - 21:58
مهلت ۳۰روزه  به بانک‌‌ها برای پرداخت تسهیلات
بانک‌ها موظف هستند منابعی که دولت در اختیار آنها قرار داده است را تا ۲۸ اسفند یعنی آخرین روز کاری سال در اختیار متقاضیان قرار دهند دستور استاندار به بانکها

به گزارش گیلان شهر :اسدالله عباسی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری گیلان با بیان اینکه شرایط خوبی از حیث کرونا در استان نداریم و باید مراقبت‌ها تشدید شود، اظهار کرد: فرمانداران مسئول نظارت بر رعایت پروتکل‌ها و جلوگیری از تجمع غیر ضروری هستند.

 استاندار گیلان با بیان اینکه فرصت‌های شغلی نباید با اشتغال پایدار اشتباه گرفته شود، افزود: در دوران ساخت طرح‌های مسکن فرصت‌های شغلی مربوط به ساختمان سازی بسیار افزایش یافته بود اما بیمه شدن افراد شاغل برای ما بسیار اهمیت دارد و دستگاه‌ها باید برای این منظور برنامه ریزی و مدیریت تحولی داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه بانک‌ها موظف هستند منابعی که دولت در اختیار آنها قرار داده است را تا ۲۸ اسفند یعنی آخرین روز کاری سال در اختیار متقاضیان قرار دهند، بیان کرد: هیچ تعطیلی در این خصوص پذیرفتنی نیست زیرا ساعت‌ها برای تولید کنندگان اهمیت دارد.

عباسی با بیان اینکه کسانی که جواز کسب گرفته‌اند نباید مجدداً در سامانه، درخواست شغل و تسهیلات داشته باشند، تصریح کرد: عده‌ای تسهیلات دریافت کردند اما در شغل خود تأمین مالی نشدند و نمی‌توانند وام را بازپرداخت کنند در حالی که در سامانه به عنوان شاغل ثبت شده‌اند لذا مجدداً نباید تسهیلات دریافت کنند.

 استاندار گیلان با تاکید بر پرداخت تسهیلات اشتغال توسط بانک‌ها، بیان کرد: برخی سرمایه گذاران نیاز به دریافت تسهیلات ندارند و دستگاه‌ها باید بستر فعالیت و ایفای نقش تولید را برای آنها ایفا کنند.

عباسی با بیان اینکه بانک باید از بنگاه داری خارج شود، افزود: یکی از بانک‌ها ۶۰ واحد تولیدی را تحت تملک دارد لذا دو راه پیش رو دارد یا این واحدها را به صاحبان اصلی خود برگرداند یا به متقاضیان جدید واگذار کند و هیچ تعارفی در این خصوص با بانک‌ها نداریم.

عباسی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خواست که برای واگذاری شرکت ایران پوپلین به متقاضی طی همین هفته اقدام کند و بیان کرد: این متقاضی باید شرکت را طی ۵ سال به سطح مورد نظر برساند زیرا در این صورت همه گروه‌های ذینفع به هدف خود می‌رسند و زنجیره ارزش تشکیل می شود..خزرانلاین

 

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=31869

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics