• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4

رنگ های زرد و نارنجی در نقشه کرونایی گیلان افزایش یافت

  • کد خبر : 31501
  • 10 بهمن 1400 - 18:17
رنگ های زرد و نارنجی در نقشه کرونایی گیلان افزایش یافت
بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که عصر امروز یکشنبه اعلام شد، شهرستان های با رنگ بندی زرد و نارنجی در نقشه کرونایی گیلان بیشتر شد.

گیلان شهر /به گزارش ایرنا، براساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک، شهرستان رودبار از رنگ زرد کرونایی خارج و به نارنجی تغییر رنگ  داد ضمن اینکه لاهیجان هم پیش از این در وضعیت نارنجی قرار داشت.

شهرستان های صومعه سرا، شفت و تالش در گیلان از رنگ بندی آبی خارج شده و زرد شدند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد این استان نیز افزایش یافت پیش از این شهرستان های رشت، خمام، آستارا، رودسر، بندرانزلی، رضوانشهر ، لنگرود، آستانه اشرفیه، فومن، سیاهکل و ماسال زرد بودند.

در زمان حاضر تنها شهرستان املش در گیلان در رنگ بندی آبی کرونایی قرار دارد ، به این ترتیب در نقشه کرونایی استان ٢ شهرستان نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و یک شهرستان آبی است.

از ١٨ دی ماه امسال با کاهش شمار مبتلایان و بیماران بستری تمامی ١٧ شهرستان استان گیلان وارد رنگ‌بندی آبی شده بودند که این وضعیت برای کمتر از سه هفته تداوم داشت، رنگ نارنجی از ششم بهمن و زرد از هشتم همین ماه بار دیگر در نقشه کرونایی گیلان قرار گرفت.

آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ نیز تقریبا از ۲۹ دی ماه امسال در گیلان روند افزایشی را طی می‌کند و بر اساس آخرین آمار امروز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۲۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند ضمن اینکه بسترهای روزانه گیلان نیز بعد از چند ماه سه رقمی شد و در ۲۴ ساعت گذشته ١٠١ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

کارشناسان بهداشتی گیلان با توجه به سرعت سرایت ویروس جدید کرونا با عنوان اومیکرون بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید دارند و از مردم می‌خواهند به این توصیه‌ها توجه کنند.

آنان علائم ابتلا به سویه اومیکرون را شبیه به سرماخوردگی می‌دانند و از مردم خواستند تا در صورت مشاهده علائمی از جمله آبریزش بینی، عطسه و گلودرد توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند و در صورت شدت علائم به مراکز جامع سلامت مراجعه نمایند.

گیلان دومین استان درگیر کرونا است.

رنگ های زرد و نارنجی در نقشه کرونایی گیلان افزایش یافت

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=31501

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics