• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6

استاندار: بهره‌مندی از تالار مرکزی رشت حق مردم گیلان است

  • کد خبر : 31170
  • 19 دی 1400 - 18:26
استاندار: بهره‌مندی از تالار مرکزی رشت حق مردم گیلان است
استاندار گیلان تاکید کرد: بهره مندی از تالار مرکزی رشت حق مردم استان است و بازگشایی دوباره این تالار را به فعالان فرهنگ و هنر نوید می‌دهم.

گیلان شهر :اسدالله عباسی روز یکشنبه درجریان بازدید از تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که در آغازین روزهای کار خود اعلام کردیم، تالار مرکزی که سال ۹۷ بصورت ناقص به بهره‌برداری رسید و پس از مدتی بدلیل وجود اختلافاتی تعطیل شد را از بلاتکلیفی خارج خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده است اختلافات بررسی و وضعیت این تالار از بلاتکلیفی خارج شود افزود: اختلافاتی در عرصه و اعیان در خصوص تالار مرکزی رشت وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده در خصوص راه اندازی مجدد این تالار، مشکلات و نواقص بررسی شد و بزودی به شکل قانونی در اختیار مردم قرار می گیرد.

استاندار گیلان اظهار داشت: نواقص چندانی برای بهره برداری این مچموعه فرهنگی وجود ندارد اما تلاش می شود از محل اعتبارات سفر هیات دولت به گیلان این پروژه تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه نشاط و نگرش مثبت به زندگی حق مردم است ، از فعالان عرصه فرهنگ ،هنر و رسانه خواست این موضوع را در اولویت فعالیت هایشان قرار دهند.

ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت‌های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی – هنری در سال ۱۳۸۶ آغاز و اسفند ماه ۹۷ افتتاح شد. البته طرح مطالعاتی پروژه کتابخانه مرکزی رشت از سال ۱۳۸۰ آغاز شد، اما در مدتی کوتاه با همه‌گیری ویروس کرونا این مجموعه فرهنگی تعطیل و این تعطیلی نیز تاکنون ادامه یافته است.
بزرگترین تالار مرکزی شمال کشور با بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ظرفیت یکهزار و ۴۰۱ نفر در مساحت ۱۹ هزار متر مربع و زیربنای ۱۵ هزار متری ساخته شد که طی ۲ سال اخیر زیرسایه بحران کرونا خاک تعطیل بر قامت آن نشسته است. اما آنچه بیش از همه مانع فعالیت این مجموعه فرهنگی شد، گیر و دار تصمیم‌گیری‌های بین دستگاهی است ومشکل از آنجایی آغاز شد که این مجموعه در زمینی متعلق به شهرداری و با اعتبارات فرهنگی دولت ساخته شده است و همین مسئله دوگانه ای را در مدیریت آن ایجاد کرد که پس از کش و قوس بسیار امروز خبر رسیده است که این پروژه عظیم فرهنگی بار دیگر آماده بازگشایی شده است.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=31170

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics