• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
شهردار رشت خبر داد؛

افتتاح سه پارک در دهه فجر/ از باغ ژاپنی در پارک مفاخر تا فاز دوم پارک گیلانه

  • کد خبر : 31078
  • 13 دی 1400 - 22:40
افتتاح سه پارک در دهه فجر/ از باغ ژاپنی در پارک مفاخر تا فاز دوم پارک گیلانه
سید امیر حسین علوی شهردار رشت گفت: پارک گیلانه، پارک سالار مشکات و باغ ژاپنی تا دهه فجر به بهره‌ برداری خواهند رسید.
گیلان شهر /به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ رویکرد شهرداری به ویژه در دوره مدیریتی جدید را مبتنی بر ایجاد نشاط اجتماعی، توسعه فضاهای سبز و پارکها در سطح شهر برشمرد و اظهار داشت: تامین به موقع اعتبارات و اجرای هر چه سریعتر سه پروژه پارک سالار مشکات، پارک گیلانه و باغ ژاپنی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار رشت تصریح کرد: بر همین اساس در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه‌های پارک سالار مشکات و باغ ژاپنی در منطقه چهار و پارک گیلانه در منطقه یک به سرعت در حال انجام است و طبق برآوردهای به عمل آمده و بر اساس پیشرفت فیزیکی کار قرار است که در دهه فجر افتتاح و به بهره‌ برداری برسند.

سید امیر حسین علوی ادامه داد: پروژه فاز دوم پارک گیلانه از ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۹ با هزینه ای بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال با هدف افزایش سرانه فضای سبز و فضای تفرجگاهی آغاز شده است. این پارک به مساحت ۴۸۴۸ مترمربع و با ۲۴۳۵ مترمربع فضای سبز در نبش پل توحید به مرحله اجرا درآمده است و پیست دوچرخه سواری مسیر پیاده روی و اسکیت و ست ورزشی از جمله امکانات این پارک می باشد.

شهردار رشت در مورد روند اجرای پروژه باغ ژاپنی هم با تاکید بر اینکه این پروژه از تاریخ ۳ تیر سال ۱۴۰۰ در دو فاز در حال اجراست، افزود: از اهداف پروژه باغ ژاپنی که به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در بخشی از پارک مفاخر رشت در حال احداث می‌باشد، می‌توان به رونق گردشگری شهر رشت، ایجاد و توسعه پارکهای عمومی و افزایش سرانه فضای سبز اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه پارک سالار مشکات (یخچال طبیعی) سومین پروژه‌ای است که توسط شهرداری و از ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۹ تاکنون در حال اجرا است، یادآور شد: این پروژه به مساحت دو هکتار و هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد تومان به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی رسیده است و مقرر گردیده تا پس از جداره سازی پارک، احیای هویت شهری نیز به آن اضافه شود.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=31078

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics