• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4

آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال در گیلان

  • کد خبر : 30780
  • 14 آذر 1400 - 17:09
آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال در گیلان
سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال در استان، گفت: فاصله تزریق دُز دوم با این نوبت باید سه ماه باشد.

گیلان شهر / به نقل از مهر؛ فردین مهرابیان با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن کرونا به گروه‌های بالای ۶۰ سال در هفته‌های گذشته، اظهار کرد: از امروز تزریق این دُز به افراد بالای ۴۰ در استان گیلان نیز آغاز شد.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت افرادی که واکسن‌های غیر فعال شده همانند سینوفارم، برکت و بهارات را در نوبت اول و دوم تزریق کرده‌اند برای نوبت سوم می‌توانند افراد ۴۰ سال به بالا برای تزریق واکسن به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه فاصله تزریق نوبت سوم از چهار ماه به سه ماه کاهش یافته است، گفت: افرادی هم که واکسن‌های اسپوتنیک را در نوبت اول و دوم دریافت کرده‌اند می‌توانند با گذشته چهار ماه از تزریق نوبت آخر واکسن پاستوکووک را دریافت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در انتظار دریافت نوبت دوم واکسن آسترازینکا هستند طی دو هفته آینده محموله جدید این واکسن توزیع شده و این افراد می‌توانند به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون برای دریافت نوبت دوم واکسن خود مراجعه کنند.

مهرابیان به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه هم اکنون ۲۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: ۴۹ نفر طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۹ بیمار کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: از این تعداد شش نفر روز گذشته به این بخش منتقل شده‌اند و در مجموع نیز ۵۵ بیمار کرونایی در شرایط بد قرار دارند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=30780

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics