وی با بیان اینکه با دستگاه‌های نظارتی پیرامون انجام ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی مشورت کرده‌ام، افزود: متاسفانه تا کنون در این باره به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و با توجه به اینکه ممکن است این موضوع برای مدیران شهرداری رشت تبعات حقوقی به همراه داشته باشد در حال بررسی تمامی جوانب به منظور رفع اساسی این مشکل هستیم.

شهردار رشت با تاکید به اینکه در تلاش برای ایجاد تحرک درون سازمانی هستیم، بیان کرد: در برخی از حوزه‌های شهرداری رشت رشد درآمدی داشته‌ایم و اینکه ما حق نداریم از شهروندان برای رفع مشکلاتمان پول بگیریم یک واقعیت است.

وی هزینه جاری و ماهیانه شهرداری را چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان فقط به بخش پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد. در حالیکه این اعداد از حساب مردم هزینه می‌شود، بنابراین باید بپرسیم خروجی این مبالغی که هر ماه پرداخت می‌شود، چیست و چه فایده‌ای برای مردم داشته است.

علوی با اشاره به اینکه افرادی در شهرداری رشت ۲۲۰ ساعت اضافه کار نکرده گرفته‌اند، گفت: ماه گذشته ۱۳۵ ساعت میانگین پرداخت حق اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت بوده است.

وی با بیان اینکه فردی در شهرداری رشت بابت‌عدم حضورش ۱۵۰ ساعت حق اضافه کاری دریافت کرده است، افزود: سیاست شهرداری رشت عادلانه کار کردن است و در حوزه نیروهای شرکتی نیز در حال تنظیم یکسری ضوابط هستیم.

شهردار رشت با تاکید به اینکه ارزیابی از مدیران شهرداری رشت کاملا علمی است، تصریح کرد: این ارزیابی یک آزمون بسیار استاندارد روانشناسی و علمی است و این بخشنامه توسط استانداری به شهرداری‌ها ابلاغ شد و کار بسیار خوبی است.

علوی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون ارزیابی مدیران یک فرایند کاملا قانونی است، بیان کرد: در مجموعه ستاد و صف یک تعداد را برای این آزمون انتخاب کرده‌ام و اگر اعضای شورا برای بنده به عنوان شهردار رشت چنین حقی قائل نیستند بسیار جفا است.

وی با تاکید به اینکه اعضای شورا از مجموعه شهرداری رشت کار می‌خواهند، افزود: برای خرید ست کامل آسفالت مذاکره کرده‌ایم و برای پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت در این ماه حتی بخشی از ارزش افزوده را پیش پیش دریافت کرده‌ایم که بخشی از آن را برای خرید قیر هزینه شده است.

شهردار رشت به‌عدم ارتباط تلفنی با رئیس شورای رشت اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات یادم می‌آید که سه روز است با رئیس شورا هیچ گونه تماس تلفنی نداشته‌ام و بعد سعی میکردم با بهانه و یا بی‌بهانه با وی تماسی برقرار کنم.

علوی با بیان اینکه سرمایه گذاران از بیرون نظاره گر نحوه تعاملات شهردار و اعضای شورا هستند، خاطر نشان کرد: اشکالات و اشتباهات را می‌پذیریم اما از شورای شهر تقاضا دارم که زمان بدهند تا برخی مسائل شفاف‌تر شود زیرا در این صورت است که می‌توانیم نقاظ ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت نمائیم.