وی با بیان اینکه متاسفانه این توافق نامه هیچ گاه عملیاتی نشد افزود: هیچ اقدام موثری پس از انعقاد توافق نامه انجام نشد و شهرداری رشت نتوانست پیش پرداختی را که بر اساس توافق نامه باید به قرار گاه پرداخت می کرد بپردازد و در حال حاضر نیز مدت زمان آن به اتمام رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه پس از شروع به کار شورای ششم قرارگاه خاتم مجددا پیگیر اجرایی شدن این توافق نامه بود بیان کرد: تا کنون چندین مرحله از سوی قرار گاه با بنده و شهردار رشت تماس هایی برقرار شده است و آمادگی خود را به منظور مشارکت در هر پروژه ای که مورد نیاز شهر است اعلام کرده اند.

کارگرنیا با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم از ظرفیت اجرایی بسیاربالایی برخوردار است افزود: بر اساس توافق نامه اولیه ۱۰ پروژه اولویت دار رشت مورد توجه و موافقت قرارگاه قرار گرفت و معتقدم باید از ظرفیت بالای قرارگاه خاتم در اجرا و ساماندهی پروژه های بزرگی همچون رودخانه های رشت و پروژه های بزرگ ترافیکی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با واگذاری پروژه های فاقد اولویت به قرارگاه خاتم مخالف هستم گفت: پروژه هایی همچون هفت آذر، پل بیست متری گاز، امام حسین و غیره اولویت اصلی شهر نیستند .
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت رودخانه های رشت تصریح کرد: رودخانه های گوهررود و زرجوب به طور مستقیم و غیرمستقیم سلامت شهروندان را تحت شعاع قرار داده اند و معتقدم باید از ظرفیت بالای قرارگاه سازندگی خاتم در احیا و ساماندهی این دو رودخانه بهره مند شویم.

کارگرنیا با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای کشور از توان و ظرفیت قرارگاه خاتم در اجرای پروژه های عمرانی استفاده کرده اند بیان کرد: پرداختن به پروژه بزرگی همچون رودخانه های رشت در توان هر مجموعه ای نیست و یقینا مجموعه بزرگی همچون قرارگاه خاتم می تواند با ورود به این پروژه به سالها انتظار مردمان رشت پاسخی مناسب بدهد.