وی درمورد باز پرداخت تسهیلات روستایی گفت: این تسهیلات با سود ۵ درصد و اقساط حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود و ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای ۳ نفره و بازپرداخت ۲۰ساله به روستاییان پرداخت خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از همراهی بانکهای عامل تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم پرداخت تسهیلات برای نوسازی منازل مسکونی روستاییان شد.

وی افزود: بر طبق آمار در سال ۱۳۸۴ فقط ۷درصد مسکن مناطق روستایی نوساز بود و آمار امروز حاکی است که ۵۰ درصد مناطق مسکونی در روستاهای کشور نوسازی شده است. بر اساس برنامه ریزی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مناطق روستایی کشور باید نوسازی شوند با تداوم این روند در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی مناطق مسکونی روستاهای کشور برگزار خواهد شد و در هیچ نقطه‌ای از کشور مناطق مسکونی غیر نوساز نخواهیم داشت.

نیکزاد در مورد تغییر کاربری در استانهای شمالی گفت: استان‌های شمالی کشور گیلان و مازندران با داشتن اراضی شالیزاری و جنگل‌ها به عنوان مناطق سر سبز برای همه نقاط کشور حائز اهمیت است و بر اساس موازین قانونی این اراضی سرسبز باید حفظ شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: اما برای حل مشکل مسکن جوانان روستایی بر اساس برنامه ریزی راه حل‌های لازم را اجرایی خواهیم کرد چون به هیچ عنوان راضی نیستیم که اراضی کشاورزی، شالیزارها، جنگل‌ها و باغات کشاورزان تغییر کاربری پیدا کند لذا جاهایی که امکان افزایش بافت برای تامین مسکن جوانان وجود داشت برای آنان مسکن احداث می‌شود و در مناطقی که امکان افزایش بافت وجود نداشته باشد برای این روستاها بلندمرتبه‌سازی حداقل بلندمرتبه‌سازی تاکید می‌شود.

وی اضافه کرد: برای بلندمرتبه‌سازی و حداقل دو طبقه‌سازی، روستاییان با اخذ پروانه دو واحدی برای خود و فرزندانشان از دو وام ۲۰۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد و مشکل مسکن جوانان نیز در مناطق روستایی بدین ترتیب حل شود.

مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان
حامد دائمی جفرودی مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت ، نیروی انسانی را ارزشمندترین سرمایه هر دستگاه، نهاد، ارگان و سازمان خواند و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که نهادی انقلابی و به دستور حضرت امام (ره) بنا نهاده شد و نیروی انسانی بنیاد مسکن با شاخص‌های متدین، متعهد متخصص و جهادی و با کار شبانه روزی شناخته شده است لذا باید به صورت جهادی و شبانه روزی به عنوان خدمتگزار مردم کارها انجام شود.

وی با اشاره به اولویت کار در بنیاد مسکن گفت: سیاست‌های بنیاد مسکن شامل تامین مسکن محرومین، مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن از محل انجمن خیرین مسکن ساز و مسکن طرح جهادی جهش تولید ملی مسکن یا طرح اقدام ملی مسکن از اهداف و اولویت مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور است که در گیلان هم اجرای این برنامه تداوم خواهد یافت.

دائمی یادآور شد: علاوه بر آن تهیه بازنگری طرح‌های هادی در روستاها از اهداف دیگری است که با قوت و قدرت باید دنبال پیگیری شود لذا همه همکاران، معاونین، کارشناسان مسئول و مدیران شهرستان‌ها که نوک پیکان هستند باید تلاش کنیم تا خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

وی در پایان از تلاش‌های اکبرزاده مدیرکل پیشین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دکتر برزگر سرپرست بنیاد انقلاب اسلامی گیلان تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در این آیین مهندس حامد دائمی جفرودی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان معرفی شد و از زحمات اکبرزاده مدیرکل پیشین نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

گفتنی است دائمی، اصالتاً گیلانی و پیش از این معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی بوده است.