سردار عزیزاله ملکی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی برای ارتقاء امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم اظهار داشت: مردم می‌توانند با هوشیاری و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس و دقت در انجام معاملات از سودجویی کلاهبرداران جلوگیری کنند.

وی در ادامه از ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری زمین در منطقه گلسار شهرستان رشت با شیوه و شگرد مشابه به مرجع انتظامی خبر داد و گفت: پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: پس از بررسی و پیگیری‌های میدانی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد، متهمان این پرونده ۶ قطعه زمین به مساحت تقریبی هزار و ۴۰۰ متر مربع که متعلق به دیگران بوده را به شکات فروخته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به شناسایی محل اختفاء متهمان این پرونده و دستگیری آن‌ها با هماهنگی قضائی اشاره کرد و بیان داشت: متهمان پس از رو به رو شدن با دلایل و شواهد متقن به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون ریالی اعتراف کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: کلاهبرداران ۴۰ و ۵۱ساله به همراه پرونده مربوطه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

وی در پایان از مردم خواست قبل از انجام هرگونه معامله ملکی، ضمن انجام استعلامات لازم نسبت به رویت اصل سند اقدام کنند.