• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
6

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس: طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» تا پایان امسال تبدیل به قانون می‌شود

  • کد خبر : 30091
  • 16 مهر 1400 - 19:58
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس: طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت» تا پایان امسال تبدیل به قانون می‌شود

به گزارش گیلان شهر :خلیل بهروزی‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی مجلس حدود ۲۶ روز گذشته جلسه‌ای درباره طرح استخدام کارکنان دولت با حضور آقای لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار کرد. دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی وقت زیادی را برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت […]

به گزارش گیلان شهر :خلیل بهروزی‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی مجلس حدود ۲۶ روز گذشته جلسه‌ای درباره طرح استخدام کارکنان دولت با حضور آقای لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار کرد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی وقت زیادی را برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گذاشت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر این موضوع داشتند و دولت سیزدهم نیز در این زمینه اهتمام خوبی از خود نشان داده است.

بهروزی‌فر ابراز داشت: بنا شد تا دولت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را در قالب لایحه‌ای تقدیم مجلس کند که اکنون حدود ۲۵ روز از این مدت زمان گذشته و ۲۰ روز دیگر این لایحه به مجلس ارائه خواهد و این لایحه به محض رسیدن به کمیسیون بررسی می‌شود.

وی گفت: متأسفانه در فاصله اجرای قانون ساماندهی استخدام کارکنان دولت برخی از سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها اکنون نیروها را به شرکت‌های دیگر برون‌سپاری می‌کنند لازم به ذکر است که اگر در این فرصت نیرویی به شرکت دیگری برون‌سپاری شود در هر صورت باز مشمول استخدام می‌شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بسیاری از نیروهای باتجربه و متخصص سال‌های زیادی در ادارات مشغول به کار هستند اما اختلاف حقوق فاحشی با نیروهای رسمی دارند که مجلس شورای اسلامی به دنبال پایان دادن به این بی‌عدالتی‌ها است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره زمان تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون خاطرنشان کرد: با آمدن لایحه دولت در مقطع کوتاهی در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود و سعی داریم تا پایان امسال این لایحه تبدیل به قانون و سال ۱۴۰۱ اجرا شود.

وی درباره طرح مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی با اشاره به اینکه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سال گذشته در مجلس مصوب شد بیان کرد: طبق این قانون واحدهای مسکونی که تا ۱۲۰ روز خالی باشند به‌عنوان واحد خالی تلقی شده و مشمول مالیات می‌شود.

بهروزی‌فر گفت: به محض گذشت ۱۲۰ روز خانه توسط سامانه ملی املاک شناسایی شده و برای اخد مالیات مستقیم معرفی می‌شود و در سال نخست مشمول پرداخت ۶ برابر مالبات متعلقه، سال دوم ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد ۱۸ برابر مالیات متعلقه می‌شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین برای شهرهای بزرگ مثل تهران موقعیت‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شده که صاحب خانه چقدر می‌تواند اجاره بگیرد و اجازه دارد چقدر بر مبلغ اجاره بیافزاید لذا طبق این قانون دیگر نباید خانه‌ای خالی بماند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه ودیعه مسکن عدم همکاری بانک‌ها است گفت: جای تعجب دارد که مدیرعامل بانک توسط وزیر اقتصاد منصوب می‌شود و در عین حال وظایفی که در قانون برایش مشخص شده محقق نمی‌شود؛ مجلس بر حسن انجام قوانین در وزارتخانه‌ها نظارت دارد.

دبیر کمیسیون اجتماعی عنوان داشت: مجلس بخش نظارتی خود را پررنگ کرده و در این راستا فراکسیونی تشکیل داده تا علت اینکه چرا قانون اعطای وام ودیعه مسکن توسط بانک‌ها اجرا نمی‌شود را بررسی کند؛ این قانون سال گذشته مصوب شد اما برخی از بانک‌ها به آن عمل نکردند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره مهاجرت به روستاهای گیلان و ویلاسازی در استان با بیان اینکه ویلاسازی دردی است مبتلابه کل استان گیلان است افزود: در این زمینه طرح هادی در روستاها اجرا می‌شود و در این طرح زمین‌ها براساس نیاز روستاییان تعرفه شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس خاطرنشان کرد: شوراها، دهیاران و بخشداران باید نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند و نباید اجازه دهند که افراد غیربومی پروانه ساخت را روستاها را دریافت کنند از طرفی مراجع قضایی در این عرصه نقش دارند و باید ورود کنند.

بهروزی‌فر درباره پروژه‌ چهار خطه شدن جاده فومن به سراوان ابراز داشت: ۱۲ کیلومتر این مسیر، چهار خطه و براساس ماده ۵۶ این پروژه به بخش واگذار شد و سرمایه‌گذار این پروژه در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد با راه و شهرسازی بوده که تقریباً در مراحل نهایی کار است.

وی درباره پروژه احداث پل چوبر گفت: پیمانکار این پروژه در حال کار است و احداث پل چوبر پیشرفت خوبی دارد؛ احداث پل قلعه رودخان تنها ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از رفتن ۲ پیمانکار اکنون باید پیمانکار سوم این پروژه با برد در مناقصه مشخص شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با انتقاد از نبود اعتبارات کافی برای احداث پل‌های روستایی حوزه انتخابیه خود گفت: اگر در سطح ملی، ردیف بودجه‌ای برای پل‌های آسیب‌دیده از سیل در نظر گرفته می‌شد شاهد تأخیر در احداث این پل‌ها تا امروز نبودیم.تسنیم

انتهای پیام/۶۱۴/ ز

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=30091

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics