• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
1
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

مدارس عادی در هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول را ندارند/صراری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم

  • کد خبر : 29916
  • 22 شهریور 1400 - 13:27
مدارس عادی در هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول را ندارند/صراری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم
تا زمانی که شرایط برای آموزش حضوری فراهم نشود، آموزش‌ها حضوری نمی‌شود .منتظران استخدام به استان های همجوار مراجعه کنند!

به گزارش گیلان شهر ، محمد رحمتی، در خصوص آمادگی آموزش و پرورش گیلان برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال حدود ۳۸۲ هزار دانش‌آموز در سراسر استان سال تحصیلی جدید را از ابتدای مهرماه آغاز می‌کنند.

?مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تاکنون بر اساس اطلاعیه‌های قبلی ۹۰ درصد دانش‌آموزان فرایند ثبت‌نام خود را در مدارس تکمیل کرده‌اند، افزود: پیش بینی می‌شود همه دانش‌آموزان در موعد مقرر تا پایان شهریور در مدارس ثبت‌نام می‌کنند.

?وی ادامه داد: بر اساس قانون مدارس عادی در هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول را ندارند؛ اما برخی مدارس خاص، شاهد، نمونه دولتی و هیات امنایی دارایی شهریه‌هایی هستند، همچنین مدارس غیردولتی هم دارای شهریه‌های مشخصی هستند که هنگام ثبت‌نام پرداخت می‌کنند.

?رحمتی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: در وهله اول سلامت دانش‌آموزان و معلمین در اولویت قرار دارد بنابراین تا زمانی که شرایط مناسب نباشد، اصراری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداریم لذا از اول مهرماه سالجاری مدارس به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود. در سال تحصیلی جدید آموزش تدریجی است و در ابتدا به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود و پس از اتمام واکسیناسیون معلمین، کادر مدارس، رانندگان سرویس و اولیای دانش‌آموزان فرآیند آموزش حضوری در دستورکار قرار می‌گیرد لذا اولیا نگرانی نداشته باشند.

?مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: مدیران کل براساس صلاحدید ستاد کرونا قدم بر می‌دارند و قبل از شروع آموزش‌های حضوری اولین قدم اعتمادسازی است و براین اساس هر زمان زمینه آموزش حضوری فراهم شد، مدارس بازگشایی می‌شود.

?وی با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها از ۱۵ مرداد امسال، اغلب فرهنگیان دز اول واکسن را دریافت کردند، در حال حاضر هم تزریق دز دوم آغاز شده و به سرعت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه انجام واکسیناسیون فرهنگیان به اتمام برسد.

?رحمتی با تاکید بر اینکه اولیا نگران نباشند زیرا تا زمانی که شرایط برای آموزش حضوری فراهم نشود، آموزش‌ها حضوری نمی‌شود، اضافه کرد: تاکنون در مراحل مختلف سرانه بهداشتی مدارس اختصاص یافته ذر صورت اعلام بازگشایی مدارس، مقدمات لازم فراهم می‌شود؛ در حد نیاز ضروری هم ماسک و مواد ضدعفونی کننده و گندزایی برای مدارس تهیه می‌شود.

?مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه براساس آمارها ۸۶ درصد دانش‌آموزان گیلانی در شبکه شاد احراز هویت شدند، گفت: در سال با غیرحضوری شدن آموزشها با چالش‌هایی مواجه شدیم که با همکاری خودجوش اولیا و خیرین گوشی هوشمند و تبلت برای برخی از دانش‌آموزان بی بضاعت تهیه شد وهمچنین توانستیم از طریق کانال‌های مختلف ۳۹۰۰ گوشی هوشمند و تبلت  را تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کنیم. امسال هم این پویش اجرا می‌شود و با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی از مردم و خیریت برای تهیه تبلت و گوشی دعوت می‌کنیم.

?وی در خصوص تعیین وضعیت فرهنگیان در انتظار تعیین وضعیت، گفت: ۲۹۵۲ همکار منتظر استخدام در استان داریم که تلاش کردیم امسال وضعیت شغلی این بزرگواران را مشخص کنیم و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و با توجه به محدود بودن سهمیه استان و همچنین قوانین و مقررات استخدامی، برخی از این همکاران جهت انجام خدمت باید به استان‌های همجوار که نیاز دارند مراجعه کنند.خزر انلاین

 

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=29916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics