• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
زاکانی با 12 رای به عنوان شهردار آینده تهران معرفی شد.

زاکانی شهردار تهران شد/ انتخاب شهردار در صحن شورای ششم به روز دیگر موکول شد

  • کد خبر : 29552
  • 14 مرداد 1400 - 13:07
زاکانی شهردار تهران شد/ انتخاب شهردار در صحن شورای ششم به روز دیگر موکول شد
علیرضا زاکانی به عنوان گزینه نهایی شهردار ی تهران از سوی منتخبان ششم انتخاب شد . در این رای گیری در دور اول او 9 رای آورد که در دور دوم سبد رای پیرهادی نیز به زاکانی افزوده شد و با 12 رای به عنوان گزینه نهایی معرفی شد .

به گزارش گیلان شهر :علیرضا زاکانی در جنگ ایران و عراق از ناحیه دست، پا و گردن مجروح شد. وی سابقه فرماندهی بسیج دانشجویی و عضویت در هیئت منصفه مطبوعات را داراست. تحصیلات دانشگاهی وی، در دانشگاه تهران و در رشته تحصیلی پزشکی هسته‌ای بوده‌است. او عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم و مجلس یازدهم است.

وی، از منتقدین جدی مدیریت عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی و عملکرد قاضی مرتضوی و میدان دادن به اسفندیار رحیم مشایی است. او به همراه جمعی از نیروهای اصولگرا که از سال‌های قبل در کنار یکدیگر به فعالیت سیاسی در راستای آرمان‌های انقلاب پرداخته بودند، در مهرماه سال ۸۷، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را به‌طور رسمی تأسیس کردند، وی پیش از آن عضو شورای مرکزی ۱۱ نفره جبهه متحد اصولگرایان بود و برای حضور فعال در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌است.

او در حالی که ریاست مرکز پژوهش های مجلس را برعهده داشت، برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز کاندیدا شد که در روزهای پایانی به نفع رئیسی انصراف داد و در نهایت با وجود حرف و حدیث هایی مبنی بر اینکه عضوی از کابینه دولت رئیسی می شود به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، زاکانی گزینه معرفی شده از سوی حداد عادل است.

در حالیکه خبرگزاری‌ها از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران خبر داده بودند سخنگوی منتخبین شورای ششم تهران از انتخاب شهردار تهران در جلسه آینده شورا خبر داد.

مهدی اقراریان گفت: با توجه به مصوبه جلسه امروز مقرر انتخاب شهردار تهران به جلسه فردا و صحن در شورا موکول شود

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=29552

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics