• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد:

مدافعان سلامت خسته‌تر از گذشته / گیلان در چند قدمی بحران کرونا/ به گیلان سفر نکنید

  • کد خبر : 29495
  • 06 مرداد 1400 - 0:27
مدافعان سلامت خسته‌تر از گذشته / گیلان در چند قدمی بحران کرونا/ به گیلان سفر نکنید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد بیماران کرونایی در روزهای اخیر و خستگی بیش‌ازپیش مدافعان سلامت استان، گفت: در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، روند افزایش ابتلایان به بیماری کرونا در استان صعودی خواهد بود و شرایط استان هرلحظه به‌سوی بحرانی شدن نزدیکترمیشود.

به گزارش گیلان شهر :دکتر ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شمار روزافزون مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: متأسفانه علیرغم هشدارهای مکرر و شتاب روزافزون واکسیناسیون کرونا در استان، موج ابتلایان به این بیماری در استان نیز به‌سرعت در حال افزایش است.
وی با اشاره به مقاومت کادر سلامت در مواجهه با بیماری کرونا، افزود: کادر سلامت استان بیش از ۱۷ ماه است که شبانه‌روز در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند و تنها انتظارشان از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مواجه نشدن با ویروس منحوس کرونا است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شهادت و جان باختن شمار بالایی از کادر سلامت به‌ویژه پزشکان و پرستاران در دوران کرونا، گفت: سهم مدافعان سلامت در بحران کرونا تنها خستگی بوده و افزایش بستری بیماران در مراکز درمانی بر رنج و مشقت آن‌ها می‌افزاید.
دکتر سالاری ضمن تشکر از شهروندانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس هستند، تصریح کرد: در طول دوران بحران کرونا، بسیاری از شهروندان به این ویروس منحوس مبتلا و تعداد زیادی نیز عزیزان خود را ازدست‌داده‌اند، اما همچنان عده‌ای علیرغم مشاهده بحران به وجود آمده، همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری کرده و موج سهمگین بیماری و طغیان آن را عادی تلقی می‌کنند که این بسیار خطرناک است.
وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حق‌الناس و حقوق اجتماعی قابل دفاع دانست و بیان کرد: متأسفانه عده‌ای در مواجه با پروتکل‌های بهداشتی مقاومت می‌کنند درحالی‌که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی) حداقل‌ترین کاری است که می‌تواند از رنج مدافعان سلامت بکاهد و استان ما را به شرایط پایدار این بیماری برساند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به زیرساخت‌های محدود بهداشتی درمانی در استان، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند گیلان و یا هر استان دیگری حد مشخصی ظرفیت برای پذیرش و ارائه خدمات مراقبت و درمانی از بیماران دارد و خدای‌نکرده ممکن است ادامه بی‌توجهی برخی از شهروندان موجب شرمندگی مدافعان سلامت در برابر آن‌ها شود.
دکتر سالاری با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک هزار بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در سطح بیمارستان‌های استان، بستری هستند، گفت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ تن از هم‌وطنان ما در بیمارستان‌های استان جان خود را در اثر ابتلا به کرونا ازدست‌داده‌اند و هم‌اکنون نیز حال ۱۵۰ تن از بیماران بستری مساعد نیست و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
وی قدرت ویروس کرونا را افزایشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم را روندی رو به نزول توصیف کرد و افزود: ادامه این روند مطلقاً موجب تشدید بیماری می‌شود کما اینکه شاهد اضافه شدن روزانه بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ بیمار جدید در استان هستیم که لحظه‌به‌لحظه ما را به شرایط بحرانی‌تر نزدیک می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جهش‌های ژنتیکی متعدد ویروس کرونا و مشاهده انواع آن در بین مبتلایان گیلانی، خاطرنشان کرد: یکی از سوش های بیماری کرونا از نوع دلتا بوده که قدرت انتقال آن حدوداً ۶۰ درصد بیشتر از نوع جهش‌یافته انگلیسی است و تجربه نشان داده میزان کشندگی بالاتری نیز نسبت به دیگر سوش های بیماری دارد.
وی در پایان از مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌های مدافعان سلامت، جان خود و عزیزانشان را در مقابل این بیماری حفظ کنند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=29495

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics