• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
3
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شمار بستری شدگان کرونایی گیلان در خیز جدید به ۴۳۲ نفر رسید

  • کد خبر : 29407
  • 22 تیر 1400 - 23:51
شمار بستری شدگان کرونایی گیلان در خیز جدید به ۴۳۲ نفر رسید
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۴۳۲ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند که ۱۲۹ نفر از این تعداد روز گذشته بستری شده‌اند.

به گزارش گیلان شهر ، انوش دهنادی‌مقدم اظهار داشت: در حال حاضر ۴۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: ۱۲۹ بیمار از این تعداد جدید هستند و ۶۱ بیمار نیز به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دهنادی‌مقدم تصریح کرد: مهم‌ترین عامل افزایش تصاعدی تعداد بیماران کرونایی در استان گیلان، عدم رعایت همگانی پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها در استان است.

وی با بیان اینکه کرونا دلتا قدرت سرایت بیشتر و کشندگی چند برابری دارد افزود: قدرت سرایت نوع دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از نوع انگلیسی است و قدرت سرایت کرونای انگلیسی نیز ۵۰ درصد بیشتر از نوع اولیه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: اهمیت این موضوع ایجاب می‌کند که گیلانیان پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت و قاطعیت بیشتری دنبال کند.

وی عنوان داشت: مهم‌ترین عاملی که استان گیلان را تهدید می‌کند افزایش تعداد مسافران در استان است لذا از همه هموطنان تقاضا دارم از مسافرت‌های غیرضروری به استان گیلان خودداری کند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=29407

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics