• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
3

⛔️ حتما اشتباه شده است؛ این بر خلاف قانون است

  • کد خبر : 29243
  • 02 تیر 1400 - 19:23
⛔️ حتما اشتباه شده است؛ این بر خلاف قانون است

گیلان شهر : امروز در کمال تأسف در روزنامه کیهان نامه یکی از شاعران متعهد کشورمان به آقای رییسی درج شده که در آن خواسته شده است که عکس سردار سیلمانی و شهید چمران را روی اسکناس چاپ کنند.  ?این در حالی است که مطابق قانون ، عکس امام باید «منحصرا» بر اسکناس های کشور […]

گیلان شهر : امروز در کمال تأسف در روزنامه کیهان نامه یکی از شاعران متعهد کشورمان به آقای رییسی درج شده که در آن خواسته شده است که عکس سردار سیلمانی و شهید چمران را روی اسکناس چاپ کنند. 

?این در حالی است که مطابق قانون ، عکس امام باید «منحصرا» بر اسکناس های کشور تصویر شود. ماده پنج قانون نحوه حفظ آثار و یاد حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه ،مصوبه مجلس شورای اسلامی با تصریح می نویسد:

?«بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است منحصراً تصویر مبارک رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی را بر یک روی‌کلیه اسکناسهای جمهوری اسلامی ایران و سکه‌های بهار آزادی به گونه‌ای مناسب طراحی و چاپ و منقوش نماید.»

?به این جهت این پیشنهاد که در روزنامه مذکور درج شده است بر خلاف صریح قانون است. 

?علاوه بر آن ، این پیشنهاد بر خلاف روح حاکم بر سخنان رهبر انقلاب اسلامی نیز می باشد که همه هویت انقلاب و نظام را وابسته به امام خمینی می دانند و می تواند به کم رنگ شدن هویت انقلاب منتهی شود . 

?البته ما در سال های اخیر نسبت به کم رنگ شدن تصویر و نام  امام در مراسم رسمی هشدار داده بودیم ولی گویا این بار داستان به جای باریک تر کشیده است. 

?جای تردید نیست که زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب که خود دست پروردگان امام هستند، در جای خود ارزشمند است ولی باید مراقب بود که این امر به کم رنگ شدن «همه هویت و ارزش انقلاب اسلامی » منجر نشود. 

?در پایان معتقدیم با توجه به سابقه ای که از نویسنده نامه و گردانندگان این روزنامه سراغ است، این امر تنها یک اشتباه است که البته باید جبران شود./ جماران

 

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=29243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics