• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 9607
8

پرواز همای از حمله چوب‌برها جنگل در گیلان قرار گرفت

  • کد خبر : 29028
  • 24 اردیبهشت 1400 - 1:38
پرواز همای از حمله چوب‌برها جنگل در گیلان قرار گرفت
پرواز همای از خوانندگان موسیقی سنتی کشور و فعالان محیط زیست عصر سه‌شنبه حین مصاحبه خبری در یکی از مناطق جنگلی شهرستان شفت مورد حمله چوب‌برها جنگل قرار گرفت که خوشبختانه آسیبی ندید.

به گزارش گیلان شهر ، عصر سه شنبه فیلمی در فضای مجازی و رسانه ای استان گیلان بازنشر شد که در آن پرواز همای از خوانندگان مطرح سنتی کشور و فعالان محیط زیست در حال مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای گیلان است که از طرف چوب برها مورد حمله قرار می گیرد.

پرواز همای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد خوشبختانه در این حمله‌ی چوب برها آسیبی ندیده و در سلامت کامل به سر می برد.

این خواننده موسیقی سنتی و فعال محیط زیست درباره حادثه مذکور توضیح داد: حین مصاحبه بودیم که جنگل خواران با اره برقی حمله کردند و دوربین خبرنگاران را شکستند و ما و همراهانمان را تهدید کردند که خوشبختانه در این حمله آسیب جانی به کسی وارد نشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه چوب برها جنگل های منطقه شفت را درو می کنند و تاکنون بسیاری از عرصه های جنگلی را تخریب کرده اند. این درحالی است که اکنون در فصل بهار به سر می بریم و در این بین جانورانی چون گراز، قرقاول، جوجه تیغی و بسیاری از حیوانات وحشی دیگر برای گذران فصل بهار به جنگل ها پناه می آوردند.

همای ادامه داد: دستور جلب این افراد از سوی دادستان صادر شد و خوشبختانه نیروی انتظامی در منطقه حاضر شد اما ما هنوز نگران درختانی هستیم که در فصل بهار قطع می شوند و بجای آنها درختی کاشته نمی شود.

پرواز همای با نام سابق سعید جعفرزاده احمد سرگورابی متولد شهر احمدسرگوراب از توابع شهرستان شفت واقع در غرب گیلان است. او خواننده موسیقی سنتی ایرانی است همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. او ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده و اپراهایی را هم به‌روی صحنه برده‌است.

شرکت در جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا  (Disney Hall)،کنسرت ارکسترال با رهبری شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند از جمله فعالیت‌های پرواز همای است.
اجرای موزیکال داستانهای مثنوی و آثار شعرای بزرگ کشور همچون اپراهای «موسی و شبان»، «مرغ سحر» و «عقل و عشق و آدمی» به رهبری شهرداد روحانی از جمله کارهای نو و بدیع این هنرمند گیلانی است.
از آلبوم های موسیقی پرواز همای نیز می توان به «در شب گیسوان تو» و «سرزمین بیکران» اشاره کرد.
او کنسرت های متعددی را با گروه مستان با عنوان «مستان و همای» برای حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از نابودی حیوانات به روی صحنه برد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=29028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics