• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
8
مدیر کل ارشاد گیلان:

حیات صنعت سینما به فعالیت سینماداران بستگی دارد

  • کد خبر : 28335
  • 21 اسفند 1399 - 14:56
حیات صنعت سینما به فعالیت سینماداران بستگی دارد
مدیر کل ارشاد گیلان به مشکلات سینماداران برای ادامه فعالیت با توجه به شرایط موجود اشاره کرد و گفت: حیات صنعت سینما به فعالیت سینماداران بستگی دارد.

به گزارش گیلان شهر :فیروز فاضلی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از اصحاب سینمایی استان گیلان با اشاره به اینکه اداره کل ارشاد خانه فعالان حوزه هنر و سینما است، اظهار کرد: شش سال پیش با پیگیری‌های مستمر مسئولان اداره کل ارشاد گیلان همزمانی اکران فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها کلید خورد.

وی با بیان اینکه امسال ششمین سال برگزاری همزمانی جشنواره فیلم فجر در استان گیلان بود، افزود: با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌ها تلاش کردیم تا این روند قطع نشود.

مدیر کل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه طی این سال‌ها یکی از انتقادات عدم برگزاری همزمانی در سطح شهرستان‌ها بوده است، گفت: برگزاری این همزمانی می‌تواند شور فرهنگی و هنری در سطح شهرستان ایجاد کند در سال‌های اخیر استقبال علاقه مندان گیلانی نشان دهنده ایجاد این شور است.

وی به علاقه شهروندان گیلانیان به حضور در سالن‌ها سینمایی برای دیدن فیلم اشاره کرد و گفت: فعالان سینمایی که در جلسات صنفی شرکت می‌کنند باید بدانند که برخی فیلم‌ها انحصارا مربوط به سینما است و برای اکران نیز باید در همین حوزه تأکید کنند.

مدیر کل ارشاد گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه شهرداری و سازمان سینمایی باید از سینماها برای ادامه فعالیت حمایت کنند، افزود: باید زمینه راه اندازی مجتمع‌های تجاری و فرهنگی در سطح شهرها فراهم شود.

آمادگی متولیان فرهنگی برای حمایت از فعالان فرهنگ و هنر

فاضلی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی ایجاد شور فرهنگی را از ابتدای کودکی آغاز می‌کنند و این نوع فرهنگ سازی را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: فرهنگ سازی سبب می‌شود تا خانواده‌ها در سبد خرید خود مبلغی را برای تماشای تئاتر و حضور در سینماها در نظر می‌گیرند. آموزش و پرورش نقش مهمی دارد باید این درک در جامعه فراهم شود که تئاتر و سینما نیاز روحی دانش آموزان است.

وی فعالیت سینما داران و فعالان حوزه سینمایی را آینده سازی برای کودکان و نوجوانان برشمرد و ادامه داد: به عنوان متولیان فرهنگی و هنری آماده حمایت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هستیم.

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه سینما یک چرخه است، گفت: قطعاً تعطیلی سینماها و تغییر کاربری‌ها سبب قطع چرخه صنعت سینما خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها اعم از حضور بازیگران و چهره‌های مطرح سینمایی برای ترغیب و تشویق علاقه مندان به حضور در سینماها بهره گیری کنیم، اضافه کرد: سینماداران اگر به دنبال حفظ این مرکز فرهنگی هستند باید راهکارهای مناسب برای رونق دوباره صنعت سینما در استان گیلان ارائه و استفاده کنند.

فاضلی با تأکید بر اینکه فعالان سینمایی اعم از سینماداران و تولیدکنندگان و کارگردانان و بازیگران برای انجام فعالیت‌های خود باید از خرد جمعی استفاده کنند، گفت: برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌ها و رایزنی‌ها باید این ظرفیت‌های تجمعی استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه به عنوان متولیان امر فرهنگ و هنر آمادگی لازم برای هر گونه حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه سینما وجود دارد، افزود: خوشبختانه در اداره کل ارشاد از نیروهای جوان متخصص در حوزه هنر مشغول به کار هستند و با توجه به تخصص خود تمام مشکلات رفع خواهد شد.مهر

کد خبر ۵۱۶۶۳۹۴
لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=28335

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics