• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
2
ریاست اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان فومن

واگذاری زمین رایگان به مردم در شهرستان فومن

  • کد خبر : 28245
  • 15 اسفند 1399 - 16:24
واگذاری زمین رایگان به مردم در شهرستان فومن

به گزارش خبرنگار گیلانشهر ، علی داودی در جمع خبرنگاران به مناسب هفته منابع طبیعی اظهار داشت: منابع طبیعی در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور با اهمیت بوده که بافت جغرافیایی استان گیلان نیز در نوار مرزی جنگل های هیرکانی جایگاه ویژه ای به این‌منطقه بخشیده است. ریاست اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان فومن […]

به گزارش خبرنگار گیلانشهر ، علی داودی در جمع خبرنگاران به مناسب هفته منابع طبیعی اظهار داشت: منابع طبیعی در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور با اهمیت بوده که بافت جغرافیایی استان گیلان نیز در نوار مرزی جنگل های هیرکانی جایگاه ویژه ای به این‌منطقه بخشیده است.

ریاست اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان فومن با بیان اینکه این شهرستان از ۶۷ هزار هتکار اراضی ملی برخوردار است، افزود: ۵۵ هزار اراضی جنگلی و ۱۲ هزار هکتار نیز سهم اراضی مرتعی است که در سه حوزه ابخیزداری ماسوله رودخان، قلعه رودخان و الیان قرار گرفته است.

وی با تاکید به اصلاح ساختاری در خصوص تعیین تکلیف اراضی ملی از ماده ۳۴ قانون منابع طبیعی گفت: بسیاری از زمین ها با مالکیت اشخاص حقیقی تعیین تکلیف شده است.

داودی به بروز رسانی نقشه های مقررات شهرستان فومن که از دهه ۴۰ تهیه شده بود اشاره کرد و اظهار داشت: ۶۷ هزار هتکار ارضی ملی به تهیه نقشه کاداستر رسیده است که ۴۷ هزار هتکار از این اراضی در یک سال اخیر ساماندهی شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه با تهیه نقشه کاداستر بسیاری از مشکلات مردم را حل خواهد کرد ، اذعان داشت: با صدور سند تک برگ و تعیین تکلیف از طریق نقشه کاداستر اراضی داخل طرح هادی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار می شود.

رییس اداره منابع طبیعی فومن در ادامه گفت: باتوجه به اینکه ۳۰۰ هزار هتکار از اراضی ملی در شهر ماکلوان قرار گرفته که خدمات رسانی به شهروندان را با چالش مواجهه کرده است در تلاشیم با واگذاری زمین در قالب ماده ۱۰ قانون منابع طبیعی این مشکل رفع شود.

داودی با بیان اینکه در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ بالغ بر ۶۰۰ هکتار اراضی تصرف شده با ۱۰ مورد تصرفی رفع تصرف گردید، افزود: : ۶۳ مترمکعب چوب قاچاق در شهرستان فومن که به محل تردد این محموله ها قرار گرفته، کشف شده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن افزود: ۴۶۳ دامدار پروانه دار در فومن فعالیت دارند، که از سال ۱۴۰۰ پروانه های دامداری مرتعی سابق باطل و دفترچه های جدید تشکیل خواهد

داودی از از اجرای ۱۴ طرح تفرجگاهی در قالب ماده ۳ قانون منابع طبیعی با مساحتی بالغ بر ۷۶ هتکار خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۰۱ هزار هتکار زراعت چوب در فومن به بهره برداری رسیده است که ۹۶۰۰ متر مکعب نیاز های چوبی کشور را تامین می کند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۲ هزار نهال جنگلی بصورت جنگل کاری در مناطق بالا دست ماسوله در سال جاری کاشته می شود، تصریح کرد: استان گیلان بیش از یک میلیون و ۴۷۱ هزار هکتار در غالب ۵۱ حوزه ابخیز فعال است که سه حوزه بزرگ این‌منطقه به فومن تعلق دارد.

داودی با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان فومن گفت: توزیع نهال بین مردم  ، تقدیر از گروهای مردم نهاد ، دیدار با مسوولین شهرستانی و گلباران مزارع شهدا نیز از جمله برنامه های ویژه این شهرستان است.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=28245

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics