• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
5

استاندار: گیلان باید در دولت الکترونیک پیشتاز باشد

  • کد خبر : 28070
  • 03 اسفند 1399 - 20:17
استاندار: گیلان باید در دولت الکترونیک پیشتاز باشد
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تسهیل فرایندهای کارآفرینی  و سرمایه گذاری گفت: لازم است گیلان با اهتمام جدی اتاق بازرگانی، در الکترونیکی کردن فرآیندهای اداری و روان سازی امور پیشتاز باشد.

به گزارش گیلان شهر روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی؛ با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از عوامل و مولفه های تسهیل کننده در مسیر سرمایه‌گذاری تصریح کرد: وضع قوانین متناسب با کسب و کار دیجیتال و الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران نیز موثر است.

وی خاطرنشان کرد: فرآیندهای تأسیس بنگاه اقتصادی، اخذ پروانه، چگونگی به‌کارگیری نیروی انسانی و ساز و کار ثبت مالکیت و دریافت تسهیلات اصلی‌ترین شاخص های بهبود فضای کسب و کار محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم پیشگامی گیلان در الکترونیکی کردن فرآیندهای اداری و روان سازی امور متناسب با شرایط موجود، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا اگرچه دشواری‌های بسیاری را به دنبال داشته اما منجر به افزایش الکترونیکی شدن فعالیت‌ها شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اتاق بازرگانی می‌تواند در الکترونیکی کردن امور مرتبط پیشرو باشد، افزود: شناسایی و حذف قوانین و مقررات مزاحم برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت ارزشمند بخش خصوصی مورد تأکید است.

وی عدم استفاده مطلوب از پنجره واحد در حوزه سرمایه‌گذاری را یکی از گلایه‌های موجود در سطح کشور عنوان و اظهار کرد: از این بستر می‌توانیم شرایط بهتر و مطلوب تری را پیش‌روی فعالان بخش خصوصی قرار دهیم.

زارع ، صادرات بی وقفه با وجود شرایط کرونایی در گمرک و بنادر انزلی، آستارا و کاسپین طی سال گذشته را نقطه قوت فعالان بخش خصوصی، تجار و بازرگانان گیلانی عنوان و تصریح کرد: این موضوع در نگاه مسئولان ملی بسیار مورد توجه قرار گرفت و بایستی در برنامه ریزی های سال جاری که شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم، مدنظر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان  همچنین بر لزوم تحقق هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان طی امسال تأکید و اضافه کرد: تا زمان حاضر افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار صادرات محقق شده و هدفگذاری صورت گرفته در مدت باقیمانده تا پایان سال، دست‌یافتنی است.

استان گیلان با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت ۰.۹  درصد مساحت کل ایران، ۹۲.۱ درصد چای، ۳۷.۶  درصد برنج، ۷۶.۲  درصد فندق، ۸۵.۱ درصد ابریشم، ۶۰ درصد بادام زمینی، ۲۱.۴  درصد زیتون، ۲.۷  درصد مرکبات، ۱۳.۴ درصد گوشت ماهی خاویاری، ۴ درصد گوشت مرغ، ۵.۱ درصد گوشت قرمز، ۲۲.۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۵ درصد خاویار کشور را تولید می نماید.

این استان دارای بندری برای بارگیری و تخلیه کالا به ظرفیت ۶.۵  میلیون تن در سال می باشد و نیز با دارا بودن یک منطقه آزاد تجاری با شش نوع کاربری مختلف و فرودگاه بین المللی و سه گمرک منطقه ای فعال و اتصال به راه آهن سراسری و نزدیکی به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای همسود  و در کلیه بخشهای اقتصادی، قابلیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد و بستر برای فعالیتهای اقتصادی، آماده و مهیا است.

گیلان یکی از قطبهای صنعتی کشور، بویژه در صنایع تبدیلی کشاورزی و دریایی  و صنایع دارویی و سلولزی و نساجی (جزو ده استان اول کشور)  است.  برخورداری از مواد اولیه برای توسعه صنایع تبدیلی ، وجود صنایع بزرگ همچون کاغذ و نساجی و فولاد ، وجود شهرکها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان ، نیروی کار ماهر و تحصیل کرده و آماده کار در بخشهای مختلف اقتصادی ، منابع انرژی مصرفی ارزان نظیر آب، برق، گاز از مزایای اقتصادی گیلان است.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=28070

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics