• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
5

مجلس اعتبارات لازم را برای حل مشکل «بازنشستگان تأمین اجتماعی» در نظر گرفته است

  • کد خبر : 28029
  • 02 اسفند 1399 - 16:13
مجلس اعتبارات لازم را برای حل مشکل «بازنشستگان تأمین اجتماعی» در نظر گرفته است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مجلس اعتبارات لازم برای گشایش در امور بازنشستگان تأمین اجتماعی را در نظر گرفته است.

به گزارش گیلان شهر :محمد صفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  رشت ، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم در جامعه به دنبال این هستیم که لایحه بودجه به گونه‌ای تعریف شود که مشکلات اقشار ضعیف جامعه را برطرف کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ابراز داشت: در همین راستا حساسیت ویژه‌ای بر روی این موضوع وجود داشته و اصلاحیه‌هایی نیز انجام شده تا بتوانیم مشکلات معیشتی را به حداقل برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلساتی که بین مجلس و دولت برگزار شد مجلس ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت.

صفری عنوان داشت: با اختصاص این اعتبار دولت می‌تواند بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخته و از این طریق گشایشی در امور بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان تقریباً در همه ادوار مجلس مطرح شده گفت: در کلیات این طرح ایراداتی وجود داشت که سبب عدم تصویب آن در مرحله اول شد.

صفری عنوان داشت: این طرح در هفته گذشته مجدداً در مجلس مطرح شد و نمایندگان به کلیات آن رأی مثبت دادند تا کمیسیون آیین نامه‌های داخلی مجلس بر روی تدوین این طرح یک کار کارشناسی شده صورت دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس باید با حساسیت بیشتری بررسی شود تا با امنیت و منافع ملی منافاتی نداشته و از این منظر تبعاتی را برای جامعه به همراه نداشته باشد.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به اینکه جلساتی در خصوص مدیریت پسماند در رودسر و املش برگزار شده گفت: در این راستا مقدمات کار فراهم شده و شرکتی توسط شهرداران منطقه و تعاونی دهیاران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه کمپوست رودسر اکنون با کمبود ظرفیت مواجه است افزود: مسئولان ذی‌ربط در حال پاکسازی این کارخانه هستند تا زباله‌های املش و رودسر در حوزه روستایی و شهری جمع‌آوری شود؛ مقدمات این کار صورت گرفته و بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری با اشاره به اینکه پروژه سد پلرود روند نسبتاً خوبی داشته اما کافی نیست بیان کرد: در همین خصوص گزارشاتی به مقامات بالاتر ارائه شد تا پیمانکار این پروژه مجاب به افزایش تعداد ماشین‌آلات و تسریع در روند اجرا و تکمیل آن شود.

نماینده رودسر و املش تصریح کرد: لازم به ذکر است ناپایداری‌های جوی خود به خود روند اجرای پروژه را با کندی مواجه می‌کند اما با توجه به مبلغ اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان جذب شده برای این سد انتظار می‌رود روند تکمیل آن با قدرت بیشتری انجام شود.

وی افزود: پل رانکوه رشد خوبی داشته اما پل کیازنیک با مشکلاتی اعم از کمبود اعتبارات مواجه بود که در جلساتی که با آقای نوبخت داشتیم پیگیری‌هایی صورت گرفت و امیدواریم بتوانیم اعتبارات خوبی را برای این پروژه جذب کنیم.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=28029

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics