• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
2

در مکان های پرتجمع ۲ ماسک بزنید/ لزوم تعویض ماسک خیس

  • کد خبر : 27856
  • 25 بهمن 1399 - 22:25
در مکان های پرتجمع ۲ ماسک بزنید/ لزوم تعویض ماسک خیس
معاون علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست در مکان های شلوغ و پرتجمع از دو ماسک روی هم استفاده کنند و گفت: ماسک های استفاده شده را در داخل یک کیسه جداگانه با زباله ها همراه کنید تا در سطح جامعه پخش نشوند.

به گزارش گیلان شهر :دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار کرونایی بستری در سطح بیمارستان های استان داریم و حال ۷۰ نفر وخیم است.

وی با اشاره به نقش استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا، افزود: ماسک های معمولی سه یا چهار لایه بین چهار تا شش ساعت و قبل از خیس شدن، موثر هستند و بلافاصله بعد از این مدت باید تعویض شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ماسک های استفاده شده باید به شیوه بهداشتی دور انداخته شوند، خاطرنشان کرد: ماسک های استفاده شده را در داخل یک کیسه جداگانه با زباله ها همراه کنید تا در سطح جامعه پخش نشوند و آلودگی را انتقال ندهند.

حیدرزاه، با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک هم توسط افراد بیمار و هم افراد سالم، گفت: اگر دو فرد با هم در تماس باشند و فرد بیمار ناقل ماسک نزده و فرد سالم ماسک زده باشد، فرد سالم تا ۳۰ درصد از ابتلا به کرونا در امان است.

وی ادامه داد: اگر فرد سالم ماسک نزده و فرد بیمار ماسک زده باشد، فرد سالم تا ۷۰ درصد از بیماری مصون است.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه اگر هر دو فرد بیمار و سالم ماسک زده باشد، فرد سالم بالای ۹۰ درصد از انتقال بیماری مصونیت دارد، عنوان کرد: استفاده درست از ماسک شرط مهمی در پیشگیری از کروناست.

حیدرزاده، از مردم خواست در مکان های شلوغ و پرتجمع از دو ماسک روی هم استفاده کنند و یادآور شد: اگر مجبور به حضور در مکان هایی شدید که تجمع زیاد است، حتما دو ماسک بزنید و سپس تعویض کنید؛ البته ماسک های سه لایه را نباید چند بار استفاده کرد و به صورت روزانه بعد از چهار تا شش ساعت حتما تعویض کنید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=27856

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics