• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
4

استان گیلان بیشترین تهدیدات زیست ‌محیطی را دارد

  • کد خبر : 27713
  • 16 بهمن 1399 - 18:07
استان گیلان بیشترین تهدیدات زیست ‌محیطی را دارد
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره پرتراکم‌ترین جمعیت شهری در استان گیلان گفت: استان گیلان بیشترین تهدیدات زیست‌محیطی را دارد.

به گزارش گیلان شهر ،حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی عصر امروز در جلسه دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: حدود ۵۶۴ هزار هکتار جنگل، ۲۴۳ هزار هکتار مرتع، ۲۱۷ هزار هکتار دشت، ۲۲۸ هزار هکتار شالیزار، ۱۱۸ هزار هکتار باغ و مابقی نیز مسکونی است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه استان گیلان از پرتراکم‌ترین جمعیت شهری برخوردار است خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیون نفر سالانه به گیلان سفر می‌کنند که می‌تواند فرصتی برای رشد و توسعه استان باشد.

خلیلی افزود: اما در صورت عدم استفاده از فرصت مذکور و به‌دلیل عدم برخورداری از زیرساخت‌های مناسب در استان، فرصت مذکور تبدیل به تهدید می‌شود و امروز این استان بیشترین تهدیدات زیست‌محیطی را دارد.

وی رسیدگی عادلانه، مبارزه با فساد، صیانت از اراضی ملی و جنگل‌ها، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و تکریم از ارباب رجوع را مورد توجه قرار داد و افزود: امروزه مطلق‌انگاری مفهوم عدالت و ترویج آن مشکلاتی را ایجاد کرده است و گاهی قضات متهم به بی‌عدالتی می‌شوند لذا موضوع مطلق‌انگاری مفهوم عدالت باید تغییر یابد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۹ درصد پرونده‌های معوقه ما مختومه شده است خاطرنشان کرد: تعداد موجودی پرونده‌ها از ۹۹ هزار و ۱۸ فقره پرونده به ۸۹ هزار و ۱۲۰ فقره رسیده و ورودی آمار ما ۶۵۱ هزار و ۹۸۴ پرونده بود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان تصریح کرد: وضعیت برداشت‌های شن و ماسه مستقر در رودخانه‌های گیلان کمتر از رشت الکتریک نیست که متاسفانه غارت غیرمتعارف و غیرضابطه‌مند این ثروت ملی تاسف بار است و بسیاری از سیل‌ها ناشی از همین غارت‌ها بود.

انتهای پیام/۶۱۲/ح

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=27713

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics