• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
7

سایت های خبری غیرمجاز نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند

  • کد خبر : 27466
  • 03 بهمن 1399 - 22:43
سایت های خبری غیرمجاز نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالان خبری در پیام‌رسان‌ها و سایت‌های خبری بدون مجوز خواست تا پایان بهمن‌ماه نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش گیلان شهر :فیروز فاضلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبه جدید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در یکصد و بیستمین جلسه آن، مبنی بر مجرمانه بودن فعالیت تارنماهای خبری بدون شناسنامه (با استناد به قانون مطبوعات)، هیات نظارت بر مطبوعات از کلیه گردانندگان پیام رسان‌ها و سایت‌های خبری فاقد مجوز که طی یک سال گذشته فعالیت داشته‌اند، دعوت کرد نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: این تصمیم صرفا در راستای صیانت از حقوق ، بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری با شناسنامه و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از نام رسانه‌های دارای مجوز اتخاذ شده است و رسانه‌های غیر خبری مشمول آن نیستند.
وی تاکید کرد: در صورت عدم ثبت تقاضا و دریافت مجوز هرگونه فعالیت رسانه‌ای خبری، مصداق اخبار رسانه‌های جعلی قلمداد می شود.
فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه بندی پایگاه های خبری اشاره کرد و افزود: ۳۴ پایگاه خبری از استان در دور چهارم رتبه‌بندی کشوری حضور داشتند .
وی با بیان اینکه ۲۰۶ پایگاه خبری دارای مجوز در استان فعال هستند، گفت: باید پایگاه‌های خبری استان برای استفاده از یارانه‌های حمایتی و سایر مزایا در دوره‌های بعدی رتبه‌بندی رسانه‌ها مشارکت فعال‌تری داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به رشد روز افزون فناوری های برخط در سال های اخیر و در پی آن پیشی گرفتن خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از رسانه های چاپی گفت: در سال ۹۲ فقط پنج پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان فعالیت داشت و طی شش سال اخیر این تعداد به ۲۰۶ پایگاه خبری رسید که شاهد رشد بی سابقه در این حوزه هستیم.
گیلان با داشتن ۱۱۰ سال سابقه در حوزه مطبوعات از استان های پیشرو در این حوزه شناخته می شود بطوریکه هم اکنون ۱۹۷ نشریه در استان فعال است در حالی که در سال ۹۲ این تعداد رسانه شامل ۱۵۵ نشریه فعال بوده است.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=27466

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics