• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
2

۵۶هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

  • کد خبر : 27314
  • 28 دی 1399 - 19:13
۵۶هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

به گزارش گیلان شهر :میرحامد اختری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته ۶۱ مورد آتش‌سوزی در‌شهرستان‌های مختلف استان گیلان ثبت شد.  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطرنشان کرد: مساحت برآورد شده از  آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در ۷۲ ساعت اخیر ۵۶ هکتار بوده است. وی گفت: خوشبختانه با تلاش […]

به گزارش گیلان شهر :میرحامد اختری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته ۶۱ مورد آتش‌سوزی در‌شهرستان‌های مختلف استان گیلان ثبت شد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطرنشان کرد: مساحت برآورد شده از  آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در ۷۲ ساعت اخیر ۵۶ هکتار بوده است.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای حفاظتی اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری‌ها، حلال اهمر، جهاد کشاورزی، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و سایر دستگاه‌ها موفق به اطفاء و مهار آتش سوزی‌ها در استان شدیم.

 اختری افزود: شدت آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر در گیلان سطحی بوده و آسیب جدی به تنه‌ها و تاج درختان وارد نکرده و تنها درختان شکسته، کنده‌ها و لاشبرگ‌های سطح جنگل‌ها را دچار حریق کرده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اعلام هشدار آماده‌باش هواشناسی گیلان مبنی بر آغاز وزش باد گرم و افزایش دمای هوا از روز دوشنبه تمام پرسنل اداره منابع طبیعی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی هستند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: نیروهای حفاظتی و سایر پرسنل اداره‌‌کل منابع طبیعی به محض وقوع حریق در هر نقطه از جنگل‌های گیلان برای اطفا و کنترل آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی درباره دلیل عدم استفاده از بالگرد برای اطفا حریق افزود: استفاده از بالگرد شرایط خاصی را می‌طلبد و چون این آتش‌سوزی به‌دلیل وزش باد گرم اتفاق افتاده پرواز بالگرد در این شرایط جوی با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: همچنین این وزش باد گرم  تخلیه آب بر روی مناطق دچار حریق را مختل کرده و از این رو استفاده از بالگرد در این شرایط  کاربردی ندارد.

وی گفت: ۲ بالگرد آماده‌ی پرواز با حمایت اداره‌کل مدیریت  بحران استانداری گیلان تهیه شده اما به دلیل عدم کارایی در این شرایط توانستیم با تجهیزات و نیروهای انسانی آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده را مهار کنیم.

اختری افزود: با توجه به هشدار‌های اعلام شده از سوی اداره‌کل هواشناسی و اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان درخواست ما از مردم به‌ویژه جنگل‌نشینان این است که از روشن کردن آتش در محدوده جنگل خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عنوان داشت: توصیه ما به مسافران این است که با توجه به هشدارهای اعلام شده در این روزها جنگل‌ها را به عنوان مقصد گردشگری و مسافرت خود انتخاب نکنند.

اختری بیان کرد: چنانچه شهروندان حریقی را در منطقه‌ای مشاهده کردند بلافاصله با سامانه ۱۵۰۴ و یا سامانه ۱۳۹ تماس بگیرند تا نیروها سریعاً در محل حاضر شده و اقدام به اطفاء حریق کنند.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=27314

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics