• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
6

استاندار گیلان از وزیر ارتباطات خواستار رفع مشکل اینترنت استان شد

  • کد خبر : 27130
  • 22 دی 1399 - 19:23
استاندار گیلان از وزیر ارتباطات خواستار رفع مشکل اینترنت استان شد
استاندار گیلان در دیدار با وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات، خواستار رفع مشکل دسترسی دانش آموزان و دانشجویان بویژه در مناطق روستایی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ، ارسلان زارع روز دوشنبه  در دیدار با آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات اظهار داشت: در راستای پوشش ۲۰۵ روستای استان که به طور عمده از دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت محروم هستند، ایجاد ۴۶ سایت جدید به اپراتور دوم (ایرانسل ) ابلاغ شده است.

 وی ادامه داد: همچنین با توجه به پیگیری های قبلی در خصوص ارتقاء ۶۰ سایت همراه اول به فنآوری  ۴G ، تا کنون تنها ۱۰ سایت به فناوری یاد شده ارتقا یافته اند.

 زارع با اشاره به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان در دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به ویژه در فصل امتحانات خصوصا در مناطق روستایی، خواستار شتاب در تکمیل پروژه های مزبور شد تا برخی از آنها در دهه مبارک فجر و مابقی تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

 وی همچنین گفت مراحل طراحی، مکان‌یابی و فرایندهای مرتبط پروژه های جدید اعم از طرح برق و فرایند مجوز منابع طبیعی آغاز شود تا به محض تامین منابع مالی و تجهیزات، پروژه ها به اجرا و بهره برداری برسند.

نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص مرکز داده استان، حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان و پشتیبانی فزون تر از مخابرات بویژه بهسازی و روزآمد کردن تجهیزات و رفع مشکلات آن مجموعه تاکید کرد.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت  از مراکز مهم تجاری ، گردشگری و دانشگاهی کشور است .در حال حاضر افزون بر  یک هزار و ۷۹۰ سایت نسل سوم و یک هزار و ۶۰۰  سایت نسل چهارم در گیلان فعال و بیش از چهار میلیون و ۷۹ هزار مشترک تلفن همراه نیز در استان وجود دارد. همچنین  بیش از ۲ میلیون و ۶۱۳ هزار مشترک این استان از اینترنت پرسرعت سیار و ثابت استفاده  می کنند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=27130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics