• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5
مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران خبر داد:

اضافه شدن ۴ فروند شناور به کشتیرانی دریای خزر

  • کد خبر : 26993
  • 18 دی 1399 - 16:10
اضافه شدن ۴ فروند شناور به کشتیرانی دریای خزر
مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران با اشاره به اینکه توسعه ناوگان را از موضوعات اساسی است، گفت: چهار فروند شناور به مجموعه کشتیرانی خزر اضافه می شود.

به گزارش گیلان شهر :محمد رضا مدرس خیابانی عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار گیلان توسعه ناوگان را از موضوعات اساسی عنوان کرد و گفت: در کنار حمایت از ساخت داخل، افزایش چهار فروند شناور به مجموعه کشتیرانی خزر به نتیجه رسیده و در مرحله نخست دو فروند اضافه می‌شود.

مدرس خیابانی افزود: توسعه صادرات به کشورهای همسایه به ویژه روسیه با ارتقا امکانات و زیرساخت‌ها گامی مؤثر در افزایش حجم مبادلات تجاری است.

استفاده حداکثری از کریدور شمال- جنوب اولویت دولت است

استاندار گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده در دریای کاسپین به واسطه تشدید تحریم‌های ظالمانه تقویت شده است، افزود: باید این ظرفیت ارزشمند را به عنوان سرمایه‌ای برای کشورمان حفظ و استمرار بخشیم.

وی استفاده حداکثری از کریدور شمال – جنوب را در کنار اولویت‌های دولت، یک نگاه راهبردی در سیاست‌های نظام و سند چشم انداز عنوان و اظهار کرد: بخشی از این مسیر محقق شده و در تلاشیم تا پایان دولت دوازدهم، خط ریلی به بندر کاسپین برسد.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه ظرفیت خط ریلی برای حمل طی یک دهه آتی امکان جابجایی حدود ۱۰ میلیون تن بار را دارد، گفت: ظرفیت کشورهای همسایه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و مجموعه بازار مصرفی موجود در این حوزه، می‌تواند در توسعه صادرات بسیار اثرگذار باشد.

وی به صادرات بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۹۷، ۵۸۰ میلیون دلاری در سال ۹۸ و تحقق هدفگذاری ۶۰۰ میلیون دلاری در سال جاری طی ۹ ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: افزایش، تقویت، نوسازی و جوان سازی ناوگان کشتیرانی و ارتقا سطح امکانات لجستیکی در تداوم این مسیر نقش بسزایی ایفا می‌کند.

استاندار گیلان اقدامات صورت گرفته توسط شرکت کشتیرانی و ایجاد خطوط مستقیم از انزلی و آستارا به آکتائو قزاقستان و ارتباط مستمر میان بنادر را اثربخش دانست و گفت: با افزایش چهار فروند کشتی به ناوگان کشتیرانی بنادر گیلان، بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی، ارائه محصولات با کیفیت و تقویت زیرساخت‌هایی همچون سردخانه، درجه بندی و بسته بندی محصولات کشاورزی برای بازار کشورهای دیگر باید جذابیت ایجاد شود.

وی کمک به افزایش صادرات محصولات کشاورزی، میوه و سبزیجات و مصالح ساختمانی را اقدامی مؤثر خواند و اظهار داشت: برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آنها بایستی از لحاظ کمیت و کیفیت در ناوگان کشتیرانی با نگاه ایجاد خط کشتی روغن بر و چوب با توجه به تولید ۵۰ درصد MDF کشور در گیلان و قطب تولید محصولات سلولزی، تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=26993

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics