• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
7
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی

آمار مرگ و میر کرونا در هفته جاری دو رقمی می‌شود

  • کد خبر : 26859
  • 14 دی 1399 - 13:57
آمار مرگ و میر کرونا در هفته جاری دو رقمی می‌شود
وزیر بهداشت گفت: آمار مرگ و میر روزانه کرونا در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود هفته جاری آمار دو رقمی را تجربه کنیم.
به گزارش گیلان شهر :سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت: طرح شهید سلیمانی که با همراهی دوستان در دستگاه‌های مختلف شکل گرفت به خوبی در حال پیشرفت است و دستاورد‌های عظیمی را داشته است.

نمکی اضافه کرد: هفته‌ای که گذشت برای جهان تلخ بود و مرگ و میر‌های کرونایی در کشور‌های آمریکا و اروپا به شدت افزایش داشت و در آمریکا ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. همچنین کشور‌هایی مثل انگلیس و آلمان مرگ‌های نزدیک به یک هزار نفر را تجربه کردند.

او بیان کرد: کشور ما دستاورد بسیار مهمی در زمینه کاهش آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا دارد بطوری که آمار مرگ و میر روزانه به شدت کاهش پیدا کرده و در حال رسیدن به آمار دو رقمی هستیم. اگر چه هنوز هم این آمار بالاست، ولی شاهد سقوط مرگ‌های ناشی از کرونا هستیم. پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی هفته جاری آمار دو رقمی را تجربه کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از نظر ما یک مرگ ناشی از کرونا هم زیاد است و باز هم نگرانی‌ خودمان را اعلام می‌کنیم. هر منطقه نارنجی که در نقشه کشور زرد می‌شود خوشحال می‌شویم. در دو هفته اخیر شهر‌های قرمز کاهش یافته و به نارنجی و زرد تبدیل شده است.

چهار شهر مازندارن بار دیگر قرمز شد

نمکی ادامه داد: متاسفانه ۴ نقطه قرمز جدید در استان مازندارن پدیدار شده که در هفته‌های گذشته وضعیت‌شان نارنجی بود. تاکید کرده بودیم که اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل می‌شود. کادر بهداشت و سایر بخش‌ها برای مهار این ۴ شهر قرمز مازندران وارد عمل شده اند.

او با بیان اینکه واکسن کرونا را از راه‌های مختلف برای مردم تهیه می‌کنیم، گفت: مباحثی که درباره واکسن شنیده می‌شود صحت ندارد و نباید روان مردم درگیر این مباحث حاشیه‌ای شود. خرید واکسن باید به درستی انجام شود و اخبار آن از منابع معتبر شنیده شود. در اطلاع رسانی اخبار کرونا از روز‌هایی که در ووهان شروع شد صادقانه عمل کردیم و در خرید واکسن نیز همین گونه عمل خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بهترین و موثرترین واکسن کرونا را از مطمئن‌ترین منبع خریداری خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه گروهی مامور شده بودند اولویت‌های تزریق واکسن کرونا را در گروه‌های آسیب پذیر مشخص کنند، ادامه داد: خوشبختانه این کار صورت گرفت و می‌دانیم که باید از چه گروهی و چه رده سنی تزریق واکسن را شروع کنیم. گروه‌های پر خطر را که باید تزریق روی آن‌ها انجام شود دعوت خواهیم کرد.

نمکی گفت: وضعیت کسانی که اولین تزریق‌های واکسن کرونا را انجام داده اند رصد کرده ایم و خوشبختانه این تزریق‌ها در روش بالینی موفق بوده و سطح سرمی آن نیز بررسی خواهد شد. برای ساخت یک واکسن کرونای دیگر با یک کشور خارجی سازنده واکسن در حال رایزنی هستیم و به محض اینکه فاز اول را گذراندیم به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 نمکی یادآوری کرد: در انستیتو پاستور فاز سه آزمایشات بالینی واکسن کرونا روی انسان را از بهمن ماه شروع خواهیم کرد که دو فاز جلوتر از واکسنی است که فاز بالینی آن را آغاز کرده ایم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم که در اواخر بهار سال آینده واکسن کرونای ساخت کشورمان را استفاده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=26859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics