• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9629
3

افزایش ۶ برابری قیمت کود؛ کسی نیست به داد کشاورزان برسد

  • کد خبر : 26726
  • 11 دی 1399 - 19:29
افزایش ۶ برابری قیمت کود؛ کسی نیست به داد کشاورزان برسد
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزان گیلان گفت: قیمت کودهای فسفاته و پتاسه افزایش ۵ الی ۶ برابری داشته است.

به گزارش گیلان شهر  از رشت، صالح محمدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحویل کود به کشاورزان در استان گیلان همزمان با سال زراعی که از مهرماه آغاز شده در همه مراکز تحویل کود آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزان گیلان گفت: اکنون ضمن تأمین کودهای شیمیایی، اطلاعات بهره‌برداران را در سامانه مربوطه در جهادکشاورزی که همکاران وزارت و سازمان جهاد کشاورزی مدت‌ها در حال تلاش برای تکمیل آن هستند، ساماندهی می‌کنیم.

 وی افزود: تلاش ما بر این است که بتوانیم با استناد به اطلاعات و شناسنامه بهره‌برداران کودهای مورد نیاز آن‌ها را در عرصه‌های مختلف زراعت، باغداری، پرورش ماهی و سایر زمینه‌ها از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی به بهره‌برداران تحویل دهیم و این امر اکنون در حال انجام است.

 محمدی با بیان اینکه قیمت کودهای کشاورزی تابع ارزهای تخصیصی از سوی دولت است گفت: کود کشاورزی اوره که حدود ۸۰ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۹٫۵ درصدی داشته و هر کیسه کود ۵۰ کیلوگرمی ۶۵ هزار و ۱۶۲ تومان است.

 وی اظهار داشت: قیمت سایر کودهای فسفاته و پتاسه افزایش ۵ الی ۶ برابری داشته که با توجه به وارداتی بودن بسیاری از این کودها و وجود شرایط تحریمی، این افزایش قیمت اجتناب ناپذیر بوده و تمام تلاش ما این است که بتوانیم بخشی از نیاز بهره‌برداران را توسط تولید داخلی تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزان گیلان افزود: این کودها در کارگزاری‌های شرکت خدمات کشاورزی به کشاورزان تحویل داده می‌شود و خواهش ما از کشاورزان این است که در موقع تحویل کود درخواست دریافت فاکتور نیز داشته باشند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=26726

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics