وزیر نیرو در آئین افتتاح این طرح با اشاره به اینکه خدمتگزاران مردم، مسئول تاب آوری و امید در جامعه هستند، گفت: با توجه به ارتباط گسترده ی وزارت نیرو با مردم، نیاز است  به نحوی عمل شود که شاهد افزایش رضایتمندی باشیم.

رضا اردکانیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید افزود: از طریق تاب آوری و ارائه خدمات مناسب در حوزه آب و برق، تمام تلاش خود را برای استمرار و رونق چرخه تولید بکار گرفته ایم.

وی، با تاکید بر اینکه دشمنان در جنگ اقتصادی و روانی علیه کشورمان تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری را با هدف ایجاد التهاب و نا امیدی در مردم اعمال کرده اند، گفت: در چنین شرایطی تاب آوری مردم و مسئولان بسیار مهم است.

وزیر نیرو، با تقدیر از زحمات دست اندرکاران طراحی و اجرای پویش “هر هفته- الف-ب-ایران” افزود: در شرایطی که تحریم های مختلفی بر کشور تحمیل شده، افتتاح پروژه های صنعت آب و برق در راستای این پویش، نشان دهنده عزم جدی وزارت نیرو برای کاهش التهاب و افزایش سطح امید و آسایش مردم است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: امسال در قالب پویش هرهفته- الف-ب-ایران با شعار “ساخت و سازها” و “ساز و کارها” ۲۵۰ طرح عمرانی حوزه آب، فاضلاب و برق با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان کشور به بهره برداری می رسد.

استاندار گیلان نیز در این مراسم مدیریت منابع آب را یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه برشمرد و تهیه طرح‌های جامع آبرسانی روستایی در نقاط مختلف استان را حائز اهمیت دانست.

ارسلان زارع، بهره برداری از طرح‌های برق رسانی، آبرسانی، فاضلاب و سدسازی در قالب پویش “هر هفته- الف- ب- ایران” در گیلان و نقاط مختلف کشور را حاکی از تلاش های نتیجه بخش برای ارتقاء شاخص های بهبود زندگی آن هم در شرایط دشوار تحریم ها عنوان کرد و گفت: تداوم این پویش تا پایان دولت تدبیر و امید در اقصی نقاط کشور و انعکاس شایسته آن، امید را برای آینده ای بهتر در دل مردم زنده می‌کند.

بالغ بر ۲۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در آئین افتتاح طرح آبرسانی به ۳۸ روستای این استان گفت: اعتباری بیش از ۲۶۵ میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها در شهرستان های شفت، املش، فومن، رودسر، رشت، سیاهکل، لنگرود، رودبار، لاهیجان و رضوانشهر هزینه شد.

سید محسن حسینی افزود: با بهره برداری از این طرح، جمعیتی بالغ بر ۲۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی، حجم عملیاتی این طرح را شامل بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، حفر ۲ حلقه چاه، احداث ۸ باب مخزن، اجرای۱۵۳ کیلومتر لوله گذاری و ساخت ۸ واحد ایستگاه پمپاژ ذکر کرد.

بنابراین گزارش؛ امروز در این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب “دلگرمی ها و همراهی ها” ، وزیر نیرو با اهدای لوح تقدیر از زحمات استاندار و مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب، آب منطقه ای، توزیع برق و برق منطقه ای گیلان در راستای تحقق اهداف پویش “هر هفته- الف-ب-ایران” تجلیل کرد.

تقدیر وزیر نیرو از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان

در متن لوح تقدیر رضا اردکانیان خطاب به سید محسن حسینی آمده است؛

الف ب حروف آغازین الفباست و الفبای هر کار، زیربنای آن است. آب و برق زیربنای تولید، توسعه و آبادانی میهن مان است و پویش فراگیر ملی “هر هفته- الف-ب-ایران” میدانی وسیع برای خدمتگزاری و کمک به ساختن ایرانی که شایسته و سزاوار ایرانیان است.

به واسطه نقش آفرینی موثر جنابعالی در تحقق اهداف پویش “هر هفته- الف-ب-ایران” در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ و نظر به استمرار این حرکت شتابان و پُر برکت در سال ۱۳۹۹ ، از مشارکت و نقش ارزشمندتان در این پویش قدردانی می نماید.

گفتنی است؛ این لوح تقدیر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۳۸ روستای گیلان که از طریق ارتباط تصویری وزیر نیرو با استاندار برگزار شد، توسط دکتر زارع استاندار گیلان به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اهداء شد.