• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
10

آیفون ۱۲ چه زمانی به ایران می‌آید؟ / قیمت پرچمدار امریکایی در بازار ایران

  • کد خبر : 25218
  • 30 مهر 1399 - 17:27
آیفون ۱۲ چه زمانی به ایران می‌آید؟ / قیمت پرچمدار امریکایی در بازار ایران

شرکت اپل، از دو آبان ماه فروش رسمی دو مدل از آیفون ۱۲ را آغاز می‌کند؛ با وجود این اما و اگرهایی در مورد ورود این محصول به ایران وجود دارد و قیمت آن هم در ایران ممکن است به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان نیز برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت اپل عرضه مدل‌های مختلف جدیدترین محصول خود را در تاریخ‌های مختلفی آغاز می‌کند. این شرکت پیش‌فروش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو را از روز پنجشنبه ۲۵ مهر به وقت ایران آغاز کرده است و آنها را در دومین روز از دومین ماه پاییز، به طور رسمی روانه بازار می‌کند.

علاقه‌مندان برای خرید آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ مینی باید حدود سه هفته دیگر صبر کنند؛ اپل پیش‌فروش این دو محصول را ۱۶ آبان و عرضه رسمی آن را هشت روز پس از آن (۲۳ آبان) آغاز می‌کند.

طرفداران این برند در خارج از ایران، برای خرید انواع مدل‌های این محصول، باید حداقل ۶۹۹ و حداکثر ۱۴۴۹ دلار بپردازند؛ این ارقام بر اساس آخرین به روز رسانی قیمت دلار در صرافی ملی تا لحظه تنظیم این گزارش (۳۲ هزار تومان) می‌شود ۲۲ میلیون و ۳۶۸ و ۴۶ میلیون و ۳۶۸ هزار تومان. اما قیمت آیفون ۱۲ در بازار ایران در عمل چقدر خواهد بود؟ آیا اصلا پای محصول جدید شرکت اپل به بازار موبایل کشور باز می‌شود؟

شاید به ۶۵ میلیون تومان هم برسد

در تماس تجارت‌نیوز با تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه واردات محصولات اپل، اپراتورهای فروش در پاسخ به امکان ورود آیفون ۱۲ به بازار ایران، از عبارت «معلوم نیست» استفاده کردند. تحریم، ریجستری و مسائل مربوط به گمرگ و واردات، عواملی بودند که آنها برای تردید خود به آن اشاره کردند.

همچنین برخی از اپراتورها در پاسخ به اینکه این محصول در صورت ورود به ایران به چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد، همه چیز را به قیمت‌گذاری گمرک حواله کردند اما به گفته تعدادی از آنها قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایتی، به عنوان گران‌ترین مدل این محصول، ممکن است به به ۵۰، ۶۰ یا حتی ۶۵ میلیون تومان هم برسد.

در این میان، مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز ورود آیفون ۱۲ را به کشور، منوط به ثبت آن در سامانه همتا دانست و گفت که همزمان با عرضه رسمی این محصول در گام نخست، امکان ورود مسافری آن وجود دارد.

او اظهار نظری در مورد قیمت حدودی این محصول نکرد و تاکید کرد که با توجه به جدید بود آن، ممکن است به هر قیمتی به فروش برسد.

آیا ریجستر می‌شود؟

در شرایطی که شایعاتی که در مورد احتمال ریجستر نشدن آیفون ۱۲ در ایران شنیده می‌شود، سایت دیجیاتو منشا چنین شایعاتی را همان خبری دانسته است که چندی پیش منتشر شد و جنجال‌های زیادی نیز برانگیخت؛ ممنوعیت واردات موبایل بیش از ۳۰۰ یورویی. این طرح البته پس از انتقادات بسیار، متوقف شد.

بر اساس این گزارش، با وجود چنین شایعاتی، هیچ صحبتی از ریجستر نشدن جدیدترین محصول اپل در ایران به صورت رسمی وجود ندارد؛ حتی قیمت آیفون ۱۲ پرو ۲۵۶ گیگابایت در روزهای اول ممکن است از ۵۵ میلیون تومان آغاز شود و به تدریج کاهش یابد؛ البته در بازار اشتیاق زیادی برای ورود آیفون ۱۲ دیده می‌شود و برخی مشتریان حاضرند تا ۶۰ میلیون تومان نیز برای تهیه آن، هزینه کنند.

این در حالی است که بر اساس محاسبه‌های سایت آماری استاتیستا، با در نظر گرفتن حقوق کارگری در هر کشور و متوسط قیمت آیفون ۱۲ (۱۰۰۰ دلار)، یک ایرانی باید ۵۰۰ روز کار و همه درآمد خود را پس‌انداز کند، تا بتواند این گوشی را بخرد. این رقم در سوئیس، آمریکا، امارات، فرانسه، چین و روسیه به ترتیب، ۵، ۸، ۱۰، ۱۲، ۳۰، ۵۰ و ۱۵۰ روز است (اعتمادآنلاین).

مخاطبان چه می‌گویند؟

تجارت‌نیوز اخیرا گزارشی را در مورد انواع مدل‌های آیفون ۱۲ و قیمت هر کدام منتشر کرده است. مخاطبان زیادی نظرهای خود را با این رسانه در میان گذاشته‌اند.

گروهی نوشته‌اند که با چنین قیمت‌هایی توان خرید این گوشی را ندارند و قمیت آن در ایران بیشتر از هزینه دلاری آن خواهد بود. برای مثال:

– «آخه ما چطوری بتونیم این گوشی رو بخریم؛ وقتی خرجمون به دلار هستش و حقوقمون به ریال.»

– «ما پول خرید این گوشیا رو اگه هم داشته باشیم ۲ برابر روش می زاریم می ریم یه پراید می خریم.»

– «خیلی گرون هست. اگه آنقدر گرون هست پس ما چیکار کنیم؟ ارزون کنید که ما هایی که دلمون می خواد این گوشی ها رو بخریم، واقعا بخریم. با این گرونی های کشور، ما هم دیگه نمی‌تونیم چیزی بخریم.»

– «توی ایران قیمتش بالای ۵۰ میلیون تومان در می یاد؛ چون گمرک و دلالی داره.»

– «آیفون ۱۱ الان تو ایران ۴۴ میلیونه، این بیاد خدا می دونه چند قیمتش شه، تفاوتش با گوشی های چهار پنج تومنی چیه؟ من اگه داشتم می فروختم طلا می گرفتم.»

– «حدود ۴۰ و خورده ای در میاد با دلار ۳۰ تومن، حالا با دلار ۳ تومن می شد ۴ تومن.»

در این میان، برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز معتقدند آیفون با چنین قیمت‌هایی به ویژه در ایران با توجه به موضوع تحریم، ارزش خرید ندارد.

گروهی نیز به حذف شارژر و هندزفری از جعبه آیفون ۱۲ و هزینه‌ای که این موضوع به کاربران تحمیل می‌کند، اعتراض کرده‌اند. به اعتقاد آنها، هدف اپل از این اقدام تنها افزایش سود بوده و اثرهای محیط زیستی بهانه است. البته برخی نیز با این موضوع شوخی کرده‌اند. برای مثال کاربری نوشته است:

– «به گوش ایران خودرو و سایپا نرسه که موتور خودرو رو به دلیل ضرر کمتر به محیط زیست حذف می‌کنن!!»

آیا شما حاضرید چنین هزینه‌ای برای تهیه آیفون ۱۲ را متحمل شوید؟ نظرات خود را با تجارت‌نیوز در میان بگذارید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=25218
  • نویسنده : سارا اسلامی
  • ارسال توسط :
  • منبع : تجارت نیوز
  • 1560 بازدید
  • بدون دیدگاه

خبر های مرتبط

28اسفند
پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی
28اسفند
ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات
مرتضوی در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد؛

ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics