• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
2
استاندار گیلان تأکید کرد:

برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز در گیلان

  • کد خبر : 24814
  • 08 مهر 1399 - 19:43
برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیر مجاز در گیلان
استاندار گیلان با تأکید بر برخورد قاطع و بر اساس قانون با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز در استان، گفت: باید از تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی نیز جلوگیری شود.

به گزارش گیلان شهر : ارسلان زارع در جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز تصمیمات این کارگروه را در کاهش جرایم مرتبط مؤثر برشمرد و گفت: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید به صورت هدفمند و مبتنی بر برنامه، انجام تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری شود.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در مقابله و پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان طی شش ماه اخیر، بر ضرورت استمرار و تقویت این رویکرد تأکید و اضافه کرد: فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی بر جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز نظارت جدی کنند و دهیاران نیز تخلفات صورت گرفته را گزارش دهند تا با خاطیان طبق قانون برخورد شود.

استاندار گیلان هرگونه قصور در اجرای این مهم غیر قابل قبول است، ادامه داد: در صورت بروز تخلف و گزارش نشدن از سوی دهیار، اقدامات قانونی در این خصوص صورت می‌گیرد از این رو فرمانداران موظفند کمیته نظارتی را فعال کرده و تک‌تک روستاها را مورد پایش قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) به عنوان یکی از طرح‌های مبنایی، بر لزوم تقویت عزم عمومی و تعصب سرزمینی در استان برای مقابله با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز تاکید کرد و گفت: باید آگاهی‌بخشی در این بخش بیشتر شود و دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها نسبت به تولید محتوا اقدامات اثربخشی انجام دهند.

زارع افزود: اقدامات پیشگیرانه همراه با نظارت مستمر، پس از اطلاع رسانی اهمیت بالایی دارد و باید در اجرای آن همه دستگاه‌ها مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی از اقدامات مؤثر برای توسعه روستاها است و نظارت بر انجام آن نیز در قانون به صورت شفاف بیان شده که لازم است پایش دقیقی در خصوص اجرای قانون و شناسایی متخلفان صورت گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به اراضی خارج از محدوده روستایی و طرح هادی نیز، موارد آمده در قانون، بر ضرورت جلوگیری از بروز تخلف با نقش آفرینی مؤثر دستگاه‌های ذیربط تأکید کرد.

وی استفاده از نیروهای آموزش دیده در گشت‌های ویژه و مشترک نظارت بر اراضی را مهم دانست و گفت: برای بهبود فعالیت‌های این بخش، موضوع تأمین ادوات و تقویت تجهیزات در سطح ملی پیگیری شود.

کد خبر ۵۰۳۶۲۸۷
لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=24814

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics