• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
7
ارسلان زارع، استاندار گیلان

آغاز به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه

  • کد خبر : 23869
  • 12 مرداد 1399 - 12:28
آغاز به کار مدارس و مراکز آموزش عالی از نیمه شهریور ماه
استاندار گیلان با اشاره به شروع کار مدارس گفت: فرمانداران نسبت به بررسی وضعیت شهرستان‌ها برای آغاز فعالیت‌های آموزشی اقدام کنند.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبنی بر شروع کار مدارس، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه از نیمه شهریور ماه، به فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آموزش دستور داد نسبت به بررسی و گزارش دهی وضعیت موجود در شهرستان‌ها برای آغاز فعالیت‌های آموزشی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

او حضور معلمان و کادر آموزشی در مدارس مطابق با مصوبه ستاد ملی را الزامی عنوان کرد و گفت: اگر وضعیت شهری قرمز و کلاس غیرحضوری باشد، معلمان باید در مدارس حضور داشته باشند تا روند آموزش‌ها را در فضای مجازی ادامه دهند.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به انجام ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان پیش از آغاز شهریور ماه، آنان می‌توانند در دانشگاه‌های شهر خود مهمان شوند و یا از مرخصی استفاده کنند که این مسئله در سنوات تحصیلی آنان لحاظ نمی‌شود.

زارع همچنین با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم رعایت معیار‌ها و ضوابط ستاد ملی کرونا گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد خلق صحنه‌های زیبا و ایثارگرانه‌ای از سوی مردم در سراسر کشور و گیلان سرافراز در کمک به نیازمندان بودیم که این حرکت‌های خداپسندانه با عنوان نهضت احسان و تعاون در روز‌های آتی نیز استمرار می‌یابد.

او قرار گرفتن گیلان در مرز هشدار را نشانگر آن دانست که رفتار‌هایی مطابق با تأکیدات نظام سلامت برای مقابله با کرونا در همه جا در پیش گرفته نشده و مراقبت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

استاندار گیلان افزود: همه اقشار جامعه باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند که در صورت عدم تحقق این مهم، با متخلفان برخورد می‌شود و کمیته نظارت در شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران، باید فعالیت‌های نظارتی خود را تشدید کند.

زارع با بیان اینکه مردم هم در زمینه ارائه هشدار‌ها و توصیه‌های موکد برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشارکت کنند، بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم از سوی سازمان صمت برای تولید و توزیع ماسک و در دسترس بودن آن تأکید کرد.

او اظهار داشت: از کمیته رسانه و فضای مجازی و نیز صدا و سیما انتظار دارم در تولیدات خود با محوریت تبیین و معرفی سبک جدید زندگی، موضوع تقویت امید و حفظ نشاط و روحیه جامعه را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت تشکل‌ها و فضای مجازی برای ترویج دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و آموزش و آگاهی بخشی را مهم‌ترین اولویت در مقابله با بیماری کرونا دانست.

زارع با اشاره به طرح درخواست‌هایی برای در نظر گرفتن تخفیف اجاره بها در مورد مکان‌هایی که به عنوان نمونه اداره کل ورزش استان در اختیار قرار داده، موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا در این خصوص را بیان داشت.

او در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برداشت مکانیزه برنج در استان و به دنبال آن ورود ماشین آلات کشاورزی از دیگر استان‌ها به گیلان اشاره کرد و گفت: لازم است فرمانداران نسبت به پایش مستمر افراد غیربومی که در این بخش فعالیت می‌کنند، اقدام کنند.

استاندار گیلان در خصوص مراسم‌های ویژه ماه محرم تصریح کرد: دستورالعمل این مهم پس از تصویب، به فرمانداران ابلاغ می‌شود تا به نحو شایسته اجرایی شود.

فرمانداران شهرستان‌های فومن، تالش و سیاهکل نیز که به صورت ارتباط تصویری در جلسه حاضر بودند؛ گزارشی از وضعیت مدیریت و مقابله با کرونا بیان داشتند.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=23869

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics