• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
1

پرداخت تسهیلات ویژه به نوغانداران/تولید پیله تر ابریشم ۱۹ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 23655
  • 30 تیر 1399 - 19:40
پرداخت تسهیلات ویژه به نوغانداران/تولید پیله تر ابریشم ۱۹ درصد افزایش یافت
رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از پرداخت تسهیلات به نوغانداران خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی با صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای مناطق مرزی و کارمزد ۶ درصد برای مناطق غیر مرزی برای مشاغل نوغانداری پرداخت خواهد شد.

به گزارش گیلان شهر ، عدیل سروی زرگر در جمع خبرنگاران درباره پرداخت تسهیلات به نوغانداران اظهار کرد: برای این منظور طرح مشترکی در حال تدوین است تا از منابع این صندوق، تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای مناطق مرزی و کارمزد ۶ درصد برای مناطق غیر مرزی برای مشاغل نوغانداری پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی نیز با بانک قرض‌الحسنه رسالت برای پرداخت تسهیلات در حال انجام است، افزود: تسهیلات این بانک به‌صورت پایلوت در هفت استان تولیدکننده عمده پیله ابریشم ازجمله گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان و آذربایجان شرقی پرداخت خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۶ هزار و ۵۰۲ جعبه تخم نوغان در استان‌های مختلف کشور توزیع‌شده است، گفت: میزان توزیع تخم نوغان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۷۶۶ جعبه بوده است.

سروی زرگر با بیان اینکه توزیع تخم نوغان در سال جاری ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است، گفت: در  طول ۱۲ سال گذشته، بیشترین میزان توزیع در سال جاری بوده است.

وی تولید پیله تر ابریشم در سال جاری را یک هزار و ۶۵۰ تن عنوان کرد و افزود: تولید امسال نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و به نسبت به سال ۱۳۹۷ به مقدار، ۶۸ درصد افزایش‌یافته است.

همچنین به گفته رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، ضریب خوداتکایی تولیدات فعلی صنایع فرش و منسوجات ابریشمی طی دو سال از ۲۸ درصد به ۴۸ درصد رسیده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه تولید و توزیع تخم نوغان در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران بیشترین افزایش را نسبت به سال گذشته داشته، تصریح کرد: در سال‌های اخیر استان‌های ایلام، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان اقدام به نوغانداری کرده‌اند و افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته در تولید داشته‌اند.

به گفته سروری زرگر، تعداد استان‌های فعال در نوغانداری از ۲۲ استان به ۳۱ استان افزایش‌یافته و ظرفیت‌های جدید و ارزشمندی را برای چشم‌انداز آتی این صنعت ایجاد کرده است.

وی با اشاره به توزیع نهال توت بیان کرد: ۱۶۴ هزار و ۲۰۰ اصله نهال تولیدی در ۱۷ استان کشور توزیع‌شده و خوشبختانه تولید نهال توت برای اولین بار در هفت استان کشور به میزان یک‌میلیون و ۱۱۵ اصله در حال  تولید است که جهش قابل‌توجهی را در این حوزه شاهد هستیم و این میزان تولید بی‌سابقه است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به افزایش تعداد خانوار نوغاندار، تصریح کرد: این خانوارها از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار به ۲۹ هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش‌یافته است و خوشبختانه توسعه نوغانداری در کشور که به‌عنوان یکی از طرح‌های مصوب وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید است، باهمت نوغانداران و کارشناسان باوجود شرایط کرونا به اهداف تبیین شده دست‌یافته است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/خ

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=23655

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics